کد خبر: 34579
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 ارديبهشت 1397 - 10:49

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست هماهنگی اجلاس عمومی فرهنگستان علوم جهان در ايران

منبع : لیزنا
جلسه هماهنگی نشست TWAS-2018 با حضور برخی از اعضای ایرانی عضو تواس و نيز چند تن از اعضای جوان تواس سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در محل مرکز مطالعات همکاریهای علمی بين المللی وزارت علوم برگزار شد.
برگزاری نشست هماهنگی اجلاس عمومی فرهنگستان علوم جهان در ايران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره روابط عمومی و همکاري های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به گفته محمدرضا فلاحتی رییس اداره روابط عمومی و همکاري های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم، در ابتدای اين جلسه  فيروز آبادی، عضو دائم فرهنگستان علوم جهان گزارشی از آخرين روند هماهنگی های به عمل آمده ارائه داد. سپس صدری نسب به عنوان دبير کميته راهبری نشست عمومی فرهنگستان علوم جهان 2018، خلاصه ای از موضوعات مورد بحث در جلسات قبلی و تصميمات اتخاذ شده را ارائه کرد. در ادامه محمد جواد دهقانی، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) ضمن اعلام آمادگی مجدد برای  برگزاری اين نشست در شيراز، از روند جلسات در شيراز که بصورت دو هفتگی و با حضور اعضا برگزار می شود، گزارشی را ارائه داد و اظهار داشت: اقدامات مختلفی در اين مورد انجام شده که طی دو هفته آينده به تدريج برنامه های اولیه برای اخذ نظر اعضا منتشر خواهد شد.

فلاحتی گفت: يکی از موضوعات بسيار مهم مطرح در اين نشست راه اندازی دبيرخانه منطقه ای تواس در ايران(TWAS Iran Chapter)  بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت و مقرر شد دفتر اين دبيرخانه در مرکز منطقه ای تاسيس شده و با هماهنگی با مرکز مطالعات همکاريهای علمی بين المللی وزارت علوم امور مربوطه پيگيری شود.

وی افزود: همچنين طی اين نشست يکايک اعضا در مورد موضوعات مختلف ديدگاه های خود را بیان داشتند. يکی از عمده ترين موضوعات که مورد تاييد تمام اعضا بوده به اتخاذ تدابير برای افزايش اعضای ايرانی تواس باز می گردد. ضمناً مقرر شد در جلسه آينده که در 5 تير 97 برگزار خواهد گرديد برنامه های عملياتی ارائه و پس از اخذ نظرات اعضا مصوب و پيگیری شود. همچنين مقررشد برای سرعت بخشيدن به فرايندها، مورنزی، مدير اجرایی فرهنگستان علوم جهان نيز برای جلسه آينده به تهران دعوت شود.

 

 

                                                                                                                       

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: