کد خبر: 34878
تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 خرداد 1397 - 09:39

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار فهرست نسخ خطی فارسی کتابخانه آکادمی علوم قرقیزستان

منبع : لیزنا
رایزنی فرهنگی ایران، فهرست نسخ خطی فارسی کتابخانه آکادمی علوم قرقیزستان را منتشر كرد.
انتشار فهرست نسخ خطی فارسی کتابخانه آکادمی علوم قرقیزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فهرست نسخ خطی فارسی کتابخانه آکادمی علوم قرقیزستان (92 اثر) در 239 صفحه، توسط زلیخا ثقفی زنجانی، مدرس زبان فارسی دانشگاه علوم انسانی بیشكك و نیز نظارت و بررسی علی حکیم‌پور، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان، تدوین یافته است.

در این مجموعه سعی نگارنده بر این بوده كه حتی‌الامكان فهرست‌نویسی توصیفی و تحلیلی آثار بر اساس استانداردهای كتابداری نوین و هماهنگ با شیوه‌های جدید صورت پذیرد.

در بخش نسخه‌شناسی (جنبه‌های ظاهری) به لحاظ كتاب‌پردازی، توضیحاتی نسبتاً مبسوط درباره ویژگی‌های كتب از جمله نوع جلد، صفحه‌آرایی، حاشیه‌نگاری، انواع خطوط و درجه پختگی آنها به میزان توان نگارنده ارایه شده است و در بخش كتاب‌شناسی (محتوا و موضوع)  نیز تلاش شده تا به مواردی همچون خلاصه مطالب، بخش‌های گوناگون (فصل، باب، مقدمه، خاتمه و ...) نوع ارایه كلام و ... توجه شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: