کد خبر: 34953
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 13:52

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری آزمون گفتاری متقاضیان دوره دانش افزایی تربیت مدرس بنیاد سعدی

منبع : لیزنا
مرحله اول آزمون تعیین سطح متقاضیان نخستین دوره دانش افزایی تربیت مدرس بنیاد سعدی در حال برگزاری است.
برگزاری آزمون گفتاری متقاضیان دوره دانش افزایی تربیت مدرس بنیاد سعدی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این آزمون تعیین سطح برای بخش گفتاری و به صورت برخط (آنلاین) از هفته گذشته در حال برگزاری و تا سه روز دیگر ادامه دارد.

عباس نجار، مدیرآموزش بنیاد سعدی در همین باره توضیح داد: 60 نفر از متقاضیان غیر ایرانی شرکت در دوره دانش افزایی تربیت مدرس باید در این آزمون تعیین سطح شرکت کنند. این آزمون از طریق نرم افزار اسکایپ برگزار می‌شود و طول مدت آن بین 5 تا 15 دقیقه است.

نجار در خصوص شیوه آزمون گفتاری آنلاین (برخط) بنیاد سعدی توضیح داد: در مصاحبه آزمون گفتاری آنلاین، سوالات هر داوطلب متفاوت با یکدیگر و بر اساس اصول استاندارد آزمون سازی طراحی شده است. در ابتدا سوالاتی مبنی بر معرفی و زندگی شخصی افراد از آنان پرسیده می‌شود تا ضمن آشنایی اولیه متقاضی با محیط آزمون، شناخت اولیه ای نیز از سطح زبانی وی توسط آزمونگر به دست بیاید. سوالات آزمون گفتاری بر اساس استاندارد آزمون سازی آموزش زبان دوم تهیه و از ساده به دشوار ترتیب یافته اند.

وی در خصوص سایر مراحل آزمون تعیین سطح  نیز گفت: پس از قبولی اولیه متقاضیان، دو مرحله آزمون دیگر نیز در ایران از آنها اخذ خواهد شد تا سطح واقعی دانش زبانی آنان معلوم شود. این دو مرحله به صورت آزمون 4 گزینه ای و نوشتاری است. در آزمون چهار گزینه ای مهارت­های درک مطلب، دستور زبان، واژگان و شنیداری و در آزمون نوشتاری مهارت های نوشتن، دستور زبان و واژگان شرکت کنندگان سنجیده خواهد شد.

مدیر آموزش بنیاد سعدی با اشاره به آنکه سال گذشته نیز از متقاضیان شرکت در دوره دانش افزایی بلند مدت، آزمون گفتاری برخط (آنلاین) اخذ شده است، افزود: سال گذشته مخاطبان ما طیف وسیعی از سطح نوآموز تا سطح زبانی ماهر را در بر می‌گرفتند. اما امسال با توجه به تجربیات سال های گذشته دوره دانش افزایی را به تفکیک تربیت مدرس استادان زبان فارسی و فارسی آموزان و در دو زمان متفاوت برگزار می‌کنیم. بنابراین شرکت کنندگان آزمون گفتاری تربیت مدرس می‌بایست سطحی بالاتر از فوق میانی را کسب کنند تا در دوره پذیرفته شوند.

وی همچنین گفت: این آزمون جمعا در 5 روز برگزار می‌شود و نتایج آزمون هر متقاضی فردای روز آزمون از طریق ایمیل به وی اطلاع داده خواهد شد.

بنا بر اعلام این خبر، نخستین دوره دانش افزایی تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی از 27 تیرماه به مدت یک ماه آغاز خواهد شد. متقاضیان طی این مدت، 100 ساعت آموزشی را سپری خواهند کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: