کلاس‌های آموزش زبان فارسی در عمان برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بهمن اکبری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط، ضمن حضور در مرکز آموزش چندزبانه عمان (Polyglot Institute) با هیفا الحسنی، مدیر این مرکز دیدار و در خصوص بررسی شرایط فعالیت و هماهنگی برای همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش زبان فارسی گفت‌وگو کرد.

هیفا الحسنی در سخنانی، ضمن تشکر از حضور رایزن فرهنگی ایران در مرکز آموزش چندزبانه، نسبت به تشکیل کلاس‌های آموزش زبان فارسی در شعبه‌های مسقط و صحار این مرکز اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران برای اعزام استادان زبان فارسی شد و افزود: اجرای موفق دوره‌های آموزش زبان فارسی مشروط به حضور مدرسان قوی و نظام آموزشی مناسب برای زبان‌آموزان است.

اکبری نیز، بر لزوم تقویت و تعامل میان جامعه عمان با ایرانیان مقیم و نیاز مبرم به آموزش زبان فارسی در این کشور، تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، بر اساس توافق طرفین، مقرر شد استادان زبان فارسی و کتاب‌های آموزشی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اختیار مرکز چندزبانه قرار گیرد و همچنین، گواهی پایان دوره نیز به صورت مشترک توسط مرکز آموزش زبان فارسی وابسته به رایزنی فرهنگی کشورمان و مرکز آموزش چندزبانه صادر شود.