کد خبر: 35001
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 خرداد 1397 - 09:42

داخلی

»

اخبار کتاب

شب شعر فارسی در آلبانی برگزار شد

منبع : لیزنا
رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی ایران در آلبانی، آیین نقالی تحت عنوان «شب شعر فارسی با محویت اشعار نعیم فراشری»، شاعر ملی آلبانی، را با استقبال گسترده اهالی فرهنگ و هنر و ادب در شهر کورچای این کشور برگزار کرد.
شب شعر فارسی در آلبانی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم هنرمندان مشهور و شاخص آلبانی همچون مارگاریتا جپا، گولیلم رادویا، رایموندا بولکو، دیمیتری ارگوتسکا، زامیرا کیتا، کریستیان کوروشی و لیدا رادویا نقش‌آفرینی کردند و در مدت بیش از یک و نیم ساعت کل اشعار کتاب «تخیلات» فراشری را نقالی کردند.

این برنامه در میدان مرکزی بازار قدیمی شهر کورچا برگزار شد که توسط شهرداری تزئین شده بود. شهرداری کورچا، تئاتر ملی آلبانی و مرکز تئاتر شهر کورچا از همیاران رایزنی فرهنگی ایران در اجرای این برنامه بودند.

در پایان مراسم کتاب «تخیلات» نعیم فراشری و فیلم مستند «ایران از نگاه من» که به تازگی توسط گروه مستندساز آلبانیایی‌ در تهران تولید شده، بین شرکت کنندگان در این مراسم توزیع شد.

گفتنی است، اجرای نقالی شعرهایی با موضوعاتی از قبیل خدا، خلقت، معاد، خانواده، آسمان و ... این آیین را به یک مراسم کاملاً دینی و مذهبی تبدیل کرد به گونه ای که مفتی شهر کورچا و دیگر مفتیان آلبانیایی که در مراسم حضور داشتند، از این شب شعر به عنوان مراسم دینی و اخلاقی فوق‌العاده یاد کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: