کد خبر: 35115
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 خرداد 1397 - 13:58

داخلی

»

اخبار کتاب

استقبال کره‌ای‌ها در اولین روز از غرفه ایران در نمایشگاه سئول

منبع : لیزنا
نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول صبح امروز (30 خرداد) با تاکید بر موضوع «تعریف جدید» افتتاح و غرفه جمهوری اسلامی ایران با استقبال کره‌ای‌ها مواجه شد.
استقبال کره‌ای‌ها در اولین روز از غرفه ایران در نمایشگاه سئول

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نمایشگاه کتاب سئول از 20 تا 24 ژوئن (30 خرداد تا 2 تیر ماه) در محل نمایشگاهی «کوئکس» برگزار می‌شود. 32 کشور و 480 شرکت انتشاراتی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. با توجه به بهبود روابط بین کره جنوبی و کره شمالی، در این دوره سالنی برای نمایش کتاب‌ها و تصاویری از کره شمالی اختصاص داده شده است تا تصویر مناسبی از کره شمالی در این نمایشگاه معرفی شود. با توجه به موضوع مورد تاکید نمایشگاه، تمام فعالیت‌ها برای ایجاد فرهنگ جدیدی از کتاب خواندن برای مردم انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران براساس کلیات تفاهم‌نامه‌ای که به صورت شفاهی با نمایشگاه کتاب سئول در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توافق رسیده بود، در غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع در این نمایشگاه حضور دارد و کتاب‌هایی در حوزه ایرانشناسی، کودک و نوجوان، هنر، ادبیات معاصر و دین را در معرض دید قرار داده است.

رونمایی از دو عنوان کتاب به زبان کره‌ای با عناوین «تاریخ ایران و پرشیا» و «مجموعه آثار شعرای نامی ایران» از دو مولف ایرانی و کره‌ای، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با نمایشگاه کتاب سئول، معرفی طرح بورسیه برای ناشران، نویسندگان و مترجمان فعال در حوزه کتاب‌های فارسی و معرفی کتاب‌های طرح «گرنت» از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه ایران دنبال می‌شود.

یادآور می‌شود فعالیت‌های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول از امروز (30 خرداد) آغاز و تا 3 تیرماه ادامه دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: