کد خبر: 35138
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 31 خرداد 1397 - 12:37

داخلی

»

اخبار کتاب

شب اسماعیل شاهرودی با همت مجله بخارا برگزار میشود

منبع : لیزنا
شب اسماعیل شاهرودی پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در تالار منوچهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.
شب اسماعیل شاهرودی با همت مجله بخارا برگزار میشود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی و هنری بخارا، در ادامه برگزاری شبهای بخارا در مشهد، شیراز، یزد، بابل، شاپور خواست (لرستان)، قزوین، امل و غیره امشب (پنجشنبه سی ویکم تیرماه) شب بخارادر شهر دامغان برگزار می شود. محوریت این شب اسماعیل شاهرودی شاعر دامغانی است.

اسماعیل شاهرودی(آینده) شاعر، زاده شهریور ۱۳۰۶ در دامغان است. وی از تاثیرگذاران جریان شعر معاصر و از پیروان نیمایوشیج است که مقدمه نیما یوشیج بر نخستین کتاب وی (آخرین نبرد)، او را در میان شاعران نیمایی ممتازکرده است. وی صاحب مجموعه شعرهای «آخرین نبرد» (۱۳۳۰)، «آینده» (۱۳۴۶)، «م و می در سا»(۱۳۴۹)، «هر سوی راه، راه، راه، راه» (۱۳۵۰) و مجموعه داستان کوتاه «چند کیلومتر و نیمی از واقعیت»(۱۳۵۰) است.

در شب اسماعیل شاهرودی که با همکاری انجمن شعر و ادب حکیم منوچهری دامغانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد، پس از سخنرانی علی دهباشی دکتر سید محمد ترابی و سپس افشین شاهرودی شاعر و عکاس، درباره زندگی اسماعیل شاهرودی سخن خواهند راند. وبعد دکتر علیرضا رعیت حسن آبادی درباره دامغان و جغرافیای شعر معاصر صحبت خواهد کرد و به نقش دو شاعر دامغانی اسماعیل شاهرودی و یداله رویایی در شعر معاصر خواهد پرداخت. دکتر مظفر رویایی و جناب آقای حافظ موسوی نیز که هر دو از منتقدان به نام شعر معاصر و از شاعران مطرح کشور هستند، درباره ی جایگاه ادبی اسماعیل شاهرودی و ویژگی های شعری وی برای حاضران سخنرانی خواهند کرد.

پخش فیلم مستند زندگی اسماعیل شاهرودی به همراه شعرخوانی شاعران و اعضای انجمن شعر و ادب حکیم منوچهری دامغانی از دیگر برنامه های این شب است.

شب اسماعیل شاهرودی پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در تالار منوچهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: