کد خبر: 35279
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 تیر 1397 - 15:16

داخلی

»

اخبار کتاب

آئین گشایش دوره تابستان کلاس‌های آموزش زبان فارسی در ترکمنستان برگزار شد

منبع : لیزنا
مراسم افتتاح دوره تابستانه کلاس های آموزش زبان و ادبیات فارسی، روز دوشنبه چهارم تیر ماه، در محل رایزنی فرهنگی ایران در عشق‏‌آباد، پایتخت ترکمنستان، برگزار شد.
آئین گشایش دوره تابستان کلاس‌های آموزش زبان فارسی در ترکمنستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این مراسم با حضور وابسته فرهنگی، مدرسان زبان فارسی، و فارسی‌آموزان جدید الورود و خانواده های آنان برگزا شد و در دوه جدید بیش از 130 تن در سنین مختلف در پایه مقدماتی یک ثبت‌نام کردند.

در این مراسم، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، برای همه فارسی آموزانی که از این دوره در محل نمایندگی فرهنگی برای یادگیری زبان فارسی حضور پیدا می کنند آرزوی موفقیت کرد و گفت: آشنایی با زبان فارسی نخستین گام برای دستیابی به گنجینه عظیم فرهنگ و ادب ایران است.

وی افزود: ادبیات فارسی با داشتن چهره های نام آوری چون فردوسی، خیّام، حافظ، سعدی و مولوی و ... همواره در ادبیات جهان مطرح و مورد توجه مردم و ادیبان دیگر کشورها بوده است. آثار آنان به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مخاطب را با یک بار خوانش به خود جلب می کند.

وابسته فرهنگی ایران همچنین گفت: ما دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی هستیم و باید از علم و دانش همدیگر استفاده کنیم. زیرا در سایه تبادل و انتقال اطلاعات می توانیم درست را از نادرست تمیز دهیم.

شایان ذکر است، در این دوره نیز طبق روال دوره‌های گذشته علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی در مقاطع مقدماتی، متوسطه، پیشرفته، عالی و ترجمه به آموزش زبان فارسی می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: