کد خبر: 35373
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 تیر 1397 - 16:32

داخلی

»

اخبار کتاب

كتاب سردار سوادكوهی بررسی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «سردار سوادکوهی سرگذشت اسماعیل خان امیر موید باوند» سه شنبه، ۱۲ تیر در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
كتاب سردار سوادكوهی بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب، نشست معرفی و بررسی كتاب «سردار سوادكوهی سرگذشت اسماعیل خان امیر موید باوند» سه شنبه ۱۲، تیرماه با حضور هرمیداس باوند، كاوه بیات و مصطفی نوری در سرای اهل قلم برگزار می شود.

كتاب «سردار سوادكوهی» اثر مصطفی نوری -نویسنده و پژوهشگر اهل سوادكوه- توسط انتشارات «شیرازه‏ كتاب‏ما» منتشر شد.

در این كتاب عملكرد اسماعیل‏ خان امیرمؤید سوادكوهی، یكی از رجال سیاسی-نظامی محلی ایران، در اواخر دوره قاجار كه از یك سو پایبند مناسبات ایلی و اجتماعی روزگار خود بود و از سوی دیگر دغدغه استقلال ایران و حفظ تمامیت ارضی آن را در سر داشت، مورد ارزیابی قرار گرفت.

تلاش مولف بر آن بود با دنبال كردن داستان زندگی امیرمؤید سوادكوهی تا آن‌جا كه شواهد و داده‏ های تاریخی اجازه می‏ داد، تصویری از تحولات آن عصرِ مازندران ارائه دهد.

به گفته نویسنده كتاب، «فرزند كوهستان» نخستین فصل این بررسی، مروری بر خاستگاه امیرمؤید دارد. افزون بر چگونگی شكل‏ گیری فوج سوادكوه كه وی مراتب نظامی را در آن طی كرده بود، وجه دیگری از شخصیت او؛ یعنی انتساب خاندانش به باو شاهزاده ساسانی مورد بحث قرار گرفته است.

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی كتاب «سردار سوادكوهی» می توانند سه شنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۹ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك ۲ مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: