کد خبر: 35393
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 تیر 1397 - 16:12

داخلی

»

اخبار کتاب

مجموعه اشعار حسن غریبی در تاجیکستان منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «کوچه‌های کمین»، مجموعه اشعار حسن قریبی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ فارسی ــ تاجیکی، به کوشش دکتر نورعلی نورزاد در تاجیکستان منتشر شد.
مجموعه اشعار حسن غریبی در تاجیکستان منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ فارسی- تاجیکی، مجموعه «کوچه‌های کمین» شامل 140 نمونه از اشعار حسن قریبی  است.

سرسخن  این دفتر شعر را علی اصغر دادبه نوشته است . این سر سخن، با مرور بر زبان شعر، دربار ه شعر حسن قریبی، به ویژگی‌های موضوع، تصویرسازی، فضاسازی، طنز و انتقاد، و تلمیح، و دیگر ابزار و سبک سخن او پرداخته است.

علی اصغر دادبه در سرسخن خود نوشته است؛ در این تأملات، دریافتم که قریبی به عنوان یک شاعر، زبان ویژه خود را خلق کرده و به شاعری خود هویت بخشیده است. زبان هویت‌بخش شاعر، دارای خصیصه‌ها یا ویژگی‌هایی است که به تعبیر اهل منطق، اگر فصل ممیز آن به شمار نیاید، چنان نطق برای انسان، بی‌گمان، «عَرَض لازمِ» آن محسوب می‌شود، زبان شاعر ما زبانی است هنری و شاعرانه که از عناصر و اجزای عامیانه و محاوره‌ای که در عرف اهل شعر و ادب به صفت هنری موصوف نمی‌شود، برآمده و سخت بر خواننده تأثیر می‌گذارد.

بنا بر اعلام این خبر، نشر اول «کوچه‌های کمین» نوشته حسن قریبی به خط سیریلیک در سال 2014 از سوی انتشارات ناشر در خجند در 132 صفحه، و نشر دوم آن، اینک در دوشنبه از سوی انتشارات عرفان در 200 صفحه منتشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: