کد خبر: 35759
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 09:28

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار رایزن فرهنگی ایران بامسئولان وزارت آموزش ملی ترکیه درخصوص زبان‌فارسی

منبع : لیزنا
محمود صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در ترکیه با جلال قلیج، مدیرکل مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، حسن کاوگاچی، عضو شورای تعلیم و تربیت وزارت آموزش ملی و تنی چند از مسئولین این وزارتخانه در خصوص اموزش زبان فارسی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار رایزن فرهنگی ایران بامسئولان وزارت آموزش ملی ترکیه درخصوص زبان‌فارسی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت آموزش زبان فارسی در ترکیه، به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص انتشار کتب آموزشی در حوزه زبان و ادبیات فارسی پرداخت.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های بنیاد سعدی، این بنیاد را متولی امر آموزش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور دانست و گفت: این بنیاد اقدامات مؤثری را در خصوص استانداردسازی آموزش زبان فارسی در خارج از کشور به انجام رسانیده است که تولید محتوای آموزشی برای آموزش زبان فارسی بخشی از اقدامات مهم  انجام شده توسط بنیاد سعدی است.

در ادامه این دیدار جلال قلیج، مدیرکل مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی هم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی رایزنی فرهنگی ایران در حوزه آموزش زبان فارسی، خواستار توسعه همکاری‌ها در زمینه تأمین محتوای آموزش زبان فارسی شد.

وی گفت: اقدامات مؤثری در زمینه توسعه آموزش زبان فارسی از سوی دولت ترکیه صورت پذیرفته است که نیازمند همکاری و مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در زمینه تأمین محتوای آموزشی این زبان هستیم.

بنا بر اعلام این خبر، رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه در تلاش است تا نسبت به تأمین محتوای آموزشی برای مدارس و مراکز آموزش زبان فارسی گام مؤثری بردارد تا همگام با مصوبه دولت ترکیه در خصوص توسعه آموزش زبان‌های شرقی در سطح متوسطه و معرفی زبان فارسی به عنوان یکی از این زبان‌ها، اقدام مناسبی صورت پذیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: