کد خبر: 35922
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 11:18

داخلی

»

اخبار کتاب

اعطای گواهینامه دوره آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان لاهور

منبع : لیزنا
گواهینامه دوره آموزش زبان فارسی از سوی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور به زبان‌آموزان پاکستانی اعطا شد.
 اعطای گواهینامه دوره آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان لاهور

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با پایان دوره‌های قبلی و بازگشایی دوره‌های جدید آموزشی زبان و ادبیات فارسی و نقاشی، مینیاتور و خوشنویسی ایرانی در وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور، مراسمی) به منظور اعطای گواهینامه به زبان‌آموزان پاکستانی برگزار شد.

سعید احمد سعیدی، رئیس بخش اسلام‌شناسی و زبان عربی دانشگاه گریسون لاهور در سخنانی در این مراسم، گفت: مردم پاکستان علاقه بسیاری به زبان و ادبیات فارسی دارند و یکی از بزرگترین دلیل آن این است که این زبان، زبان اولیاء و بزرگان ما است.

وی افزود: شاعران و شخصیت‌هایی چون علامه محمد اقبال لاهوری اشعاری بسیار زیبا و پر مفهوم را به زبان فارسی سروده‌اند. اکنون برای درک و خواندن این کتاب‌ها و اشعار نیاز به فراگیری زبان فارسی داریم.

در بخش دیگر این برنامه، خانم شجیعه اطهر، زبان‌آموز دوره متوسطه (1) شعر «بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی‌شود» از مولانا را قرائت کرد.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور هم در سخنان خود، در باره روند آموزشی در پاکستان گفت: کیفیت آموزشی به ویژه در زمینه زبان فارسی در لاهور ارتقاء یافته و استفاده از ابزارهای صوت و تصویری تأثیری متفاوت در روند آموزش داشته است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور افزود: زبان فارسی حامل فرهنگی مشترک بین دو کشور است. همانگونه که اردو را به نستعلیق می‌نویسیم، شکل زیبای آن نستعلیق ایرانی است که علاقه مندان فراوانی در پاکستان دارد.

در پایان این برنامه به زبان‌آموزان دوره مقدماتی سازمان اوقاف ایالت پنجاب در ایوان صوفیه، حوزه علمیه خدیجه الکبری، فراگیران خانه فرهنگ کشورمان و نفرات برتر دو دوره مقدماتی (1) و (2) نیز، گواهینامه پایان دوره مقدماتی و هدایایی به رسم یادبود اعطا شد.

اجرای سرود ملی دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان، سرود زبان‌آموزان دوره متوسطه (1) وابستگی فرهنگی ایران در لاهور و تئاتر و برپایی نمایشگاه آثار هنری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: