کد خبر: 36159
تاریخ انتشار: شنبه, 13 مرداد 1397 - 13:59

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی اعلام شد

منبع : لیزنا
شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارند افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی را انتخاب و معرفی کنند.
فراخوان پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی اعلام شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی، ترویج کتابخوانی شامل فعالیت‌هایی است که به افزایش، گسترش و استمرار کتاب‌خوانی در میان مردم می‌انجامد.

شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند در چند بخش جداگانه در این رقابت فرهنگی شرکت کنند:

بخش گروه‌ها و نهادهای غیردولتی: بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی، واحدهای صنفی و فضاهای مجازی مروجان الکترونیکی

بخش افراد: معلمان،دانش‌آموزان، امامان جماعت، کتابداران، مربیان مهد کودک، هنرمندان، کتابفروشان،نویسندگان و مترجمان

بخش بین‌الملل: گروه‌ها و افراد فارسی‌زبان در خارج از کشور، گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب درایران، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی کشورهای فارسی‌زبان یا داری جمعیت‌های بزرگ فارسی‌زبان و مروجان ایرانی و غیر ایرانی کتاب به زبان فارسی در داخل و خارج از کشور

بخش نگاه ویژه: بازنشستگان، دانشجویان و کتابداران مدارس

همچنین بخش «نشان استمرار» به افراد یا گروه‌هایی تعلق دارد که در دوره‌های گذشته برگزیده شده‌اند، آنها می‌توانند با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گذشته و ارائه طرح‌های نو در این بخش شرکت کنند.

شاخص‌های انتخاب افراد و گروه ها نیز بدین شرح است: تاثیر پایدار در گسترش کتابخوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به عنوان الگو، اثربخشی فعالیت‌های کتابخوانی در رفتارهای اجتماعی یا فعالیت‌های عمومی مردم، فعالیت به شکل داوطلبی و فعالیت در قالب گروهی.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش‌ها و مستندات فعالیت‌های خود را در زمینه ترویج کتابخوانی به همراه فرم پیوست تکمیل و تاپایان وقت اداری(۳۰شهریور۱۳۹۷) به دبیرخانه «پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» ارسال کنند. این فراخوان همراه فرم شرکت در آن از وبگاه مروجان کتاب قابل دریافت است.

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیایان مطهری، خیابان فجر، خیابان غفاری، کوچه کامیاب، پلاک ۳، تلفن آن ۸۸۸۲۷۰۳۵-۰۹۰۱۵۱۴۹۲۰۹، تلفکس:۸۸۳۴۴۴۶۵ و رایانامه آن این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: