کد خبر: 36172
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مرداد 1397 - 09:49

داخلی

»

اخبار کتاب

آموزش زبان فارسی در حیدرآباد هند

منبع : لیزنا
کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه حیدرآباد آغاز شد.
آموزش زبان فارسی در حیدرآباد هند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند ضمن حضور در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه حیدرآباد با پرابهاکرراو، رییس این دانشکده دیدار و در خصوص همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

آشوری در سخنانی، با اشاره به زمینه مناسب برای برگزاری کلاس‌های زبان فارسی در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه حیدرآباد گفت: کلاس‌های زبان فارسی به عنوان 4 واحد آموزشی شامل (2 واحد مقدماتی و 2 واحد پیشرفته) به صورت واحد اختیاری به دانشجویان کارشناسی ارشد و پیش دکتری و دکتری در رشته‌های مختلف تحصیلی ارائه می‌شود.

وابسته فرهنگی کشورمان در حیدرآباد ادامه داد : امید است با همکاری مدیران دانشگاه حیدرآباد بتوانیم رشته زبان و ادبیات فارسی را به عنوان یک کرسی دانشگاهی در این دانشگاه تأسیس کنیم.

وی افزود: با توجه به آغاز ترم جدید که در تاریخ 5 مرداد در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه حیدرآباد، این نمایندگی فرهنگی در نظر دارد میرزا شبیر علی شیرازی را برای تدریس کلاس‌های آموزش فارسی (مقدماتی و پیشرفته) به این دانشگاه اعزام کند.

توسعه همکاری‌های فرهنگی بین هند و ایران

پرابهاکرراو نیز در سخنانی، اظهار کرد: کلاس‌های آموزش زبان فارسی از 4 سال گذشته تاکنون در این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه ایالت تلنگانا دایر است.

رییس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه حیدرآباد به اهمیت و فراگیری زبان فارسی اشاره کرد و گفت: 30 الی 40 درصد فرهنگ رایج بین مردم حیدرآباد برگرفته از فرهنگ ایران‌زمین است، به همین منظور دانشکده زبان‌های خارجی بخشی از فعالیت آموزشی خود را به صورت آنلاین آغاز کرده و آموزش زبان فارسی را بصورت الکترونیکی در دستور کار خود قرار داده است.

وی آمادگی این دانشگاه را برای هرگونه همکاری با وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری همایش‌های بین‌المللی، فرهنگی و دانشگاهی اعلام کرد.

در پایان این دیدار، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند از بخش‌های مختلف دانشکده از لابراتوار زبان، سالن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استودیو ضبط برنامه‌های دانشکده بازدید به عمل آورد و با حضور در محل استودیو ضبط این دانشکده در باره ارتباطات فرهنگی ایران و هند و اهمیت آن و نیز، جایگاه زبان و ادب فارسی در منطقه حیدرآباد هند مصاحبه کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: