کد خبر: 36245
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 مرداد 1397 - 09:26

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نوزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق

منبع : لیزنا
نوزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در سوریه با حضور رایزن و وابسته فرهنگی ایران در این كشور و نیز مدرسین و دوستداران زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی كشورمان در دمشق برگزار شد.
برگزاری نوزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سخنان هادی تسخیری، وابسته فرهنگی ایران در دمشق با موضوع سعدی، آغازگر این نشست بود. در ادامه ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در سوریه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب دمشق، حاضران در جمع را به بازدید از این نمایشگاه و حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران، توصیه كرد.

وی سپس توضیحاتی درباره ناشرین ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال دمشق بیان كرد و گزارشی از فعالیت مجمع ناشرین دفاع مقدس و کتاب‌های ترجمه شده به عربی از خاطرات رزمندگان و ادبیات مقاومت كه در این نمایشگاه عرضه شده‌اند، ارایه داد.

صالحی‌نیا در ادامه سخنانش به هم‌زمانی این نشست با پیروزی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در جنوب سوریه و آزادسازی استان‌های درعا و قنیطره و سویدا اشاره کرد و این پیروزی‌ها را به حاضرین در جلسه و ملت سوریه تبریک گفت.

رایزن فرهنگی كشورمان سپس از افزایش فعالیت حاضرین در صفحه دوستداران زبان فارسی در شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ابراز رضایت کرد و چند عضو فعال فضای مجازی را نام برد و از آنان تقدیر کرد و با بیان تأثیر مثبت این فعالیت‌ها در ارتقای سطح زبان، از فارسی‌آموزان درخواست كرد كه بیش از پیش به این فعالیت اهتمام نشان دهند.

پس از پایان سخنرانی‌ها، دوستداران زبان فارسی طبق روال معمول این نشست‌ها، به نوبت صحبت و داستان کوتاه، ضرب‌المثل فارسی، شعر و متن‌های گوناگون ادبی به زبان فارسی را بیان كردند. یکی از دوستداران زبان فارسی متن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را برای حاضرین خواند و یکی دیگر از حاضرین نیز ترجمه عربی آن را قرائت کرد.

همچنین در بخشی از این نشست، فراس حلباوی، مدرس زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران که دو روز قبل از دوره دانش‌افزایی مدرسان زبان فارسی ـ كه طی یك ماه به همت بنیاد سعدی و با همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد ـ بازگشته بود، سخنانی در معرفی بنیاد سعدی و فعالیت‌هایش در ارتقای سطح آموزش زبان فارسی در دنیا و تدوین مجموعه کتاب‌ها و اقلام کمک‌آموزشی ایراد کرد و سپس در قالب گفت‌وگو با یکی از دوستداران زبان فارسی در خصوص دوره تربیت مدرس توضیحاتی داد.

در این نشست همچنین نمایندگان ناشرین ایرانی از جمله حجت‌الاسلام هاشمی، نماینده انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ناظری، دبیر مجمع ناشرین دفاع مقدس، حضور یافتند و سخنانی ایراد کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: