به تاریخ بلوچستان در دوره پهلوی اول سفر کنید

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، بلوچستان در خلال همه تاریخ ایران نقش بزرگی در پیونددهی ما با مردم شبه قاره هند داشته است و از آنجاکه درکنار افغانستان ابواب مواصلات همیشگی و پردامنه مناطق شرقی و جنوب شرقی اقلیم کهن را به روی محققان می گشوده اهمیتی عظیم پیدا کرده است.

به همین سبب این اثر، بررسی تقریبا جامع همه رویدادهای مهمی است که در عصر پهلوی اول براین خطه گذشته است و هوشیاری های طبیعی مردم منطقه را در شناخت حوادث ناگزیری که در جریان بوده برملا ساخته است. بحث اسکان عشایر بلوچ و شیوه ها و عملکرد دولت پهلوی در این خطه با تکیه بر اسناد ازجمله نقاط برجسته و مهم کتاب است.

در بخش اول این کتاب وضعیت جغرافیایی و اجتماعی بلوچستان و عوامل تاثیرگذار برآن بررسی شده است. بخش دوم این کتاب به ساختار سیاسی بلوچستان پیش از روی کارآمدن رضاخان پرداخته است و در بخش سوم وضعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بلوچستان در دوره پهلوی اول تحلیل شده است. این اثر پاسخگوی بسیاری از سوالات خوانندگان درباره سیاست های اعمال شده توسط حکومت پهلوی در بلوچستان است و به ویژه رویکرد پهلوی اول نسبت به عشایر این منطقه را تبیین می کند.

این کتاب 384 صفحه ای  به قلم عباس سرافرازی  و سید محسن صادقی در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 32 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی وارد بازار نشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و چهار راه ولیعصر، فروشگاه و نمایشگاه دائمی كتاب جهاد دانشگاهی مراجعه نموده و یا با شماره تلفن  66487625 -021 حاصل نمایند.