کد خبر: 36369
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 مرداد 1397 - 10:38

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار کتاب «در جست‌وجوی فرهنگ و فرزانگی» اثر روح‌الله سلیمانی‌پور

منبع : لیزنا
کتاب «در جست‌وجوی فرهنگ و فرزانگی/یادداشت‌هایی در زمینه توسعه فردی، فرهنگی، و دانشگاهی» نوشته روح‌الله سلیمانی‌پور منتشر شد.
انتشار کتاب «در جست‌وجوی فرهنگ و فرزانگی» اثر روح‌الله سلیمانی‌پور

به گزارش لیزنا، نشر نویسه پارسی کتاب «در جست‌وجوی فرهنگ و فرزانگی/یادداشت‌هایی در زمینه توسعه فردی، فرهنگی، و دانشگاهی» نوشته روح‌الله سلیمانی‌پور را مرداد ماه 1397منتشر کرده است.

پنجاه و سه یادداشت کوتاه در این کتاب گرد آمده که آن‌ها را در پنج فصل جای داده‌ شده اند. فصل نخست شامل یازده یادداشت در زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی است. فصل دوم، ده یادداشت با هدف توسعه فردی را در بر دارد. در فصل سوم ده یادداشت از مقوله مهارت‌های دانشگاهی آمده است. در فصل چهارم، یازده یادداشت در باب نویسندگی گنجیده است. فصل پنجم با عنوان بهداشت سخن، شامل یازده یادداشت درباره تأملات زبانی و نگارشی است.

مقدمه کتاب از زبان نویسنده آن:

نوشتن، هزار و یک فایده دارد. یکی از فایده‌های نوشتن این است که فرصت مناسبی برای نظم بخشیدن و پیراستن اندیشه‌های نویسنده فراهم می‌آورد. با نوشتن می‌توانیم بیندیشیم و اندیشه‌های خود را از غربال خودانتقادی بگذرانیم و در ویترین واژه‌ها بگذاریم. آن‌گاه از بیرون، به آن‌چه در ذهن‌مان می‌گذشته است نگاه کنیم و زشت و زیبای آن را بهتر دریابیم. با نوشتن می‌توانیم یاد بدهیم، یاد بگیریم، به خاطر بسپاریم و حتی از یاد ببریم. و سرانجام این که با نوشتن می‌توانیم وزن و ارزش سرمایه‌ها یا دل‌مشغولی‌های فکری و فرهنگی خود را بهتر بشناسیم. و شاید به همین دلیل است که برخی مدّعیان عرصه فکر و فرهنگ، از نوشتن طفره می‌روند.

نوشتنِ یادداشت‌های کوتاه، برای من از مقوله حرف زدن روی کاغذ یا فکر کردن با صدای بلند است. آن‌چه نیز در این کتاب گرد آمده است گزیده یادداشت‌هایی است که در سال ۱۳۹۶ در کانالِ تلگرامی‌ام با همین انگیزه منتشر کرده‌ام. البته یادداشت‌ها را برای انتشار در این مجموعه، بازبینی کرده‌ام و بیشترِ آن‌ها را تغییرات جزئی یا کلّی داده‌ام و برخی یادداشت‌های تازه نیز به آن افزوده‌ام.

گفتنی است؛ روح الله سلیمانی‌پور دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران است.

برای دریافت نسخه الکترونیک صفحات نخست کتاب اینجا و برای خرید و سفارش کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ارتباط با نویسنده کتاب می توانید از طریق این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید اقدام نمایید.

فخارطبسی
|
Iran
|
1397/06/03 - 11:02
0
3
تولد منبعی بدیع و مفید در حوزه مهارت‌های فردی و دانشگاهی، به دست یکی از متخصصین حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی مایه مباهات است. به آقای سلیمانی‌پور بابت فکر نو و مهارت‌های متعدد کاربردی در حوزه‌های گوناگون، تبریک می‌گویم. امیدوارم همواره پرتلاش و پرشور باشید.
عبدالحسین
|
Netherlands
|
1397/05/28 - 03:47
4
5
تبریک مي گویم هم به آقای سلیماني پور و هم به جامعه کتابداري و علم اطلاعات. آقای سلیماني پور از جوانان مستعد و خوشفکر و پرتلاش و از افتخارات کشور است. انتشار کتاب فاخر و ارزشمند او باعث افتخار جامعه کتابداريست. به دانشجویان و جوانترها و حتي به اساتید معزز پیشنهاد ميکنم حتما کتاب ایشان را ببینند. من یادداشتهاي ایشان را از کانالشان دنبال میکنم. هم از نظر نثر عالیست و هم از نظر فکر و مغز و محتوا. امیدوارم اندیشه و قلم او همواره در جهت بهبود علم و فرهنگ کشور پويا باشد...
پاسخ ها
اسحاق
| Iran |
1397/06/01 - 01:25
این همه تعریف و تمجیدهای شما هم باعث افتخار جامعه کتابداریست
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: