کد خبر: 36372
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 مرداد 1397 - 11:17

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست درس‌گفتارهایی درباره سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق»

منبع : لیزنا
سی‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق» روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
برگزاری نشست درس‌گفتارهایی درباره سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق»

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی شهر کتاب، از مهم‌ترین خدمات عارفان و ادبیات عرفانی در قلمرو فرهنگ ایران و زبان فارسی، دمیدن روح تازه در الهیات و تلطیف رابطه انسان و خدا بوده است. ادبیات عرفانی در این امر نقش کلیدی و منحصر به فردی داشته که در گذر قرن‌ها، تاثیر عمیقی در فهم و زبان روایتِ تجربه‌های قدسی در مقوله رابطه انسان و خدا داشته است. این اتفاق بیش از هر چیز با محوریت مفهوم عشق و تاکید بر جایگاه ویژه عشق در رابطه با امر مقدس صورت گرفته است. در این سیر، سنایی به عنوان پیشگام شعر عرفانی نقش بسیار مهمی در بیان و توصیف اهمیت عشق و وجوه گوناگون آن در قلمرو الهیات داشته است و روش بیان و زبان شاعرانه‌ای را پی نهاده که تا حد زیادی الگوی شاعران پس از او شده است.

سی‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سنایی با عنوان «سنایی و الهیات عشق»  با سخنرانی محمدجواد اعتمادی در روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در این نشست به جایگاه سنایی در موضوع الهیات عشق پرداخته و جنبه‌هایی از این موضوع تحلیل و بررسی می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: