بررسی «تشكیلات و آداب دیپلماتیك در ایران» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب، معرفی و بررسی كتاب «تشكیلات و آداب دیپلماتیك در ایران؛ از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری» چهارشنبه، ۲۴مرداد ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

در این نشست نصرالله پورمحمدی املشی، كاظم شریف‌كاظمی و صباح خسروی‌زاده  درباره كتاب «تشكیلات و آداب دیپلماتیك در ایران؛ از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری»سخن خواهند گفت.

موضوع كتاب تشكیلات و آداب دیپلماتیك در ایران از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری است. این امر در تاریخ ایران به شیوه سنتی از امتیازات خاص مقام سلطنت و به شكل ظاهری در دوره‌ای تحت نظر دیوان رسایل و در دوره‌ای دیگر منشی‌الممالك بود. با توجه به اهمیت دیپلماسی در روابط رسمی خارجی و آغاز این مناسبات در دوره قاجار وزارتی شكل گرفت كه امور مربوط به مراودات خارجی را تنظیم كند. شناسایی روند تشكیلاتی شدن و مدون گشتن اجزای این وزارت و همچنین نحوه اجرای آداب دیپلماتیك هم در پذیرش سفرا و هم در ارسال آن‌ها مساله این پژوهش است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند  چهارشنبه، 24 مردادماه ساعت 17 به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك۲، مراجعه كنند.