کد خبر: 36417
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1397 - 17:25

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری مراسم رونمایی از «الف لام خمینی» اثر هدایت الله بهبودی

منبع : لیزنا
در مراسمی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری روز 22 مرداد از کتاب «الف لام خمینی» رونمایی شد.
برگزاری مراسم رونمایی از «الف لام خمینی» اثر هدایت الله بهبودی

به گزارش لیزنا، در حاشیه این مراسم، نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل خانه کتاب گفت: حضرت امام یکی از شخصیت های تاثیرگذار دنیا در قرن بیستم بود. امام یک عارف، یک عاشق، یک فیلسوف، یک فقیه و سیاستمدار بود. جمع شدن همه این ویژگی ها در دنیای جدید در یک نفر، بسیار قابل تامل است. چهل سال از انقلاب گذشته و نسل جدید نیازمند این است که با زبان جدید با آنها صحبت شود. کتاب «الف لام خمینی» که به قلم آقای بهبودی تالیف و با کمک مرکز پژوهش های علوم سیاسی منتشر شده است. مدت ها بود دنبال فرصتی بودیم که در مراسمی در شان کتاب برای رونمایی آن برگزار شود.

حسینی پور افزود: هماهنگی هایی صورت گرفت که امروز ما شاهد بودیم که شخصیت های سیاسی، فرهنگی و نویسنده ها در مورد جوانب مختلف شخصیت امام صحبت کردند و شیوه نگارش کتاب هنوز جای کار دارد و درصد کمی از شخصیت اما را توانسته ارائه دهد. به نظر می آید که محققین در حوزه های مختلف در این زمین باید کار کنند. شخصیت او مانند اقیانوسی است که هر کسی برداشت خودش را از آن می تواند داشته باشد. ان شاءالله بتوانیم برای نسل جوان خلاصه ای از این کتاب را توسط ناشران مختلف مثل مرکز پژوهش های علوم سیاسی ارائه شود تا جوانان بتوانند آن را راحت تر مطالعه کنند.

کارهای بزرگ با تصمیم های جمعی صورت می‌پذیرد

هدایت الله بهبودی، نویسنده کتاب «الف لام خمینی» با اشاره به این که با تصمیم فردی نمی توان پا به چنین عرصه ای گذاشت، اذعان کرد: چنین کارهای بزرگی معمولا با تصمیم های جمعی و با سرمایه گذاری هایی که معمولا پنهان است صورت می گیرد. اسناد و مدارکی باید مورد استفاده قرار بگیرد، صدها کتاب باید فیش‌برداری شود و غیره، سیری دارد که از توان یک فرد خارج است. طبعا زمینه های کار جنبه گروهی دارد که با همت ناشر کتاب این قدم ها برداشته شده است. زمانی که کتاب شروع به تالیف شده، توانستم بعد از چهار سال این کتاب را تالیف کنم.

هیچ چیز در کتاب «الف لام خمینی» بدون سند نیست

محمدعلی مهدوی راد در مورد کتاب «الف لام خمینی» سه نکته را برای خبرنگار لیزنا بیان کرد: اولین آن این است که سخن بلیغ، سخنی است که به سهولت و روانی و راحتی و به بهترین وجه مقصود را به مخاطب برساند. به نظر من این کتاب بلیغ است. بسیار روان و گویا بدون پیچیدگی های خاص است. نکته دوم این است که کتاب حاشیه روی ندارد. در خود موضوع و بدون پرداختن به حاشیه ها، بسیار دقیق است.

وی دامه داد: نکته سومی که برای من بسیار اهمیت دارد، مستند بودن کتاب است. ما روزگاری را می گذرانیم که باری به هرجهت‌نویسی در حال باب شدن است. مخصوصا موضوعاتی که ماهیت تاریخی دارد. مقام معظم رهبری فرمودند که کتابی اگر مولف آن آنقدر اعتبار نداشته باشد که به اعتبار او آن را بخوانی و مستند نیز نباشد، خواندن آن جز تلف کردن عمر نیست. وقتی که در کتاب تاریخی استنادی نباشد بی فایده است. هیچ چیز در کتاب الف لام خمینی بدون سند نیست و این بسیار بااهمیت است. موضوع آن هم که امام است با آن همه عظمت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: