کد خبر: 36454
تاریخ انتشار: شنبه, 27 مرداد 1397 - 09:37

داخلی

»

اخبار کتاب

 انتشار کتاب «دشمنِ مردم» در انتشارات مهراندیش

منبع : لیزنا
انتشارات مهراندیش کتاب «دشمنِ مردم» نوشته هنریک ایبسن را منتشر کرد.
 انتشار کتاب «دشمنِ مردم» در انتشارات مهراندیش

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات مهراندیش، «دشمنِ مردم» از زبان نروژی به فارسی ترجمه شده و میرمجید عمرانی آن را ترجمه کرده است. 

کتاب «دشمنِ مردم» داستانِ آبِ آلوده یک شهر است، آبی که هرچند هم نوشیدنش بیماری‌زاست و هم شست‌وشو با آن، به بهای گران به خودی و بیگانه، به بیمار و نابیمار، فروخته می‌شود. آبِ آلوده سرچشمه نان چرب‌ونرمی برای شهر می‌شود و از این دید، «دشمنِ مردم» داستانِ نه‌تنها آب، که داستانِ نان‌وآبِ شهر و شهروندان و آینده آن‌ها است. آلودگی آب دو برادر را روی‌درروی هم می‌نهد، یکی پزشک آسایشگاه ساحلی و دیگری همه‌کاره شهر. پزشک بر آن است که همه‌چیز را رو کند و سروسامان دهد، برادرش می‌خواهد همه‌چیز آرام و پوشیده در اتاق‌های دربسته شهرداری رسیدگی و در گذر زمان و نرم‌نرم راست‌وریست شود. پزشک می‌گوید با لاپوشانی آلودگی آب، شهر نابود می‌شود.شهردار می‌گوید با خواباندن آسایشگاه ساحلی برای لوله‌کشی دوباره شهر نان‌دانی خود را و در پسِ آن آینده خود را از دست می‌دهد. پزشک از حق شهروندی و حقیقت می‌گوید، دیگری از قانون و مصلحت و کار بالا می‌گیرد.

این کتاب در 151 صفحه با قیمت 18 هزار تومان از سوی انتشارات مهراندیش منتشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: