کد خبر: 36462
تاریخ انتشار: شنبه, 27 مرداد 1397 - 12:05

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر مزار حسین منزوی

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غزل یکی از گونه های خاص شاعرانگی ایرانی است و این شاعرانگی با مرحوم منزوی، قالب ها و مضمون های جدید و نگاه های تازه پیدا کرد.
حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر مزار حسین منزوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سید عباس صالحی پس از نثار فاتحه بر سر مزار شاعر نامی زنجان حسین منزوی اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در شهر شور و شعور حسینی و شهر شعر هستم.

وی ادامه داد: زنجان را با توصیفات مختلفی می توان معرفی کرد، این شهر را می توان از دریچه های مختلف دید و یکی از این دریچه ها شعر است.

به گفته صالحی، مرحوم منزوی در شعر معاصر و قالب های شعر، جایگاه ویژه داشته و دارد، اگرچه عمر آن مرحوم کوتاه بود، شبیه سهراب در نقاشی، در آسمان ایران درخشید و ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه غزل ایران با منزوی مسیر خاص خود را یافت، افزود: تغزل ایرانی سابقه تاریخی در شعر ما دارد.

به گفته وی، غزل یکی از گونه های خاص شاعرانگی ایرانی است و این شاعرانگی با منزوی، قالب های جدید، مضمون های جدید و نگاه های تازه پیدا کرد.

صالحی گفت: زندگی مرحوم منزوی چه در زنجان، چه زمانی که در تهران بود و رفت و آمدهایی به شهرستان ها داشتند در اثرگذاری بر کانون های شعری و از طریق شعرهایی که سروده بود حلقه های جدی اتصال ادبیات معاصر است و بدون منزوی شعر معاصر را نمی توان تعریف کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: