حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر مزار حسین منزوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سید عباس صالحی پس از نثار فاتحه بر سر مزار شاعر نامی زنجان حسین منزوی اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در شهر شور و شعور حسینی و شهر شعر هستم.

وی ادامه داد: زنجان را با توصیفات مختلفی می توان معرفی کرد، این شهر را می توان از دریچه های مختلف دید و یکی از این دریچه ها شعر است.

به گفته صالحی، مرحوم منزوی در شعر معاصر و قالب های شعر، جایگاه ویژه داشته و دارد، اگرچه عمر آن مرحوم کوتاه بود، شبیه سهراب در نقاشی، در آسمان ایران درخشید و ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه غزل ایران با منزوی مسیر خاص خود را یافت، افزود: تغزل ایرانی سابقه تاریخی در شعر ما دارد.

به گفته وی، غزل یکی از گونه های خاص شاعرانگی ایرانی است و این شاعرانگی با منزوی، قالب های جدید، مضمون های جدید و نگاه های تازه پیدا کرد.

صالحی گفت: زندگی مرحوم منزوی چه در زنجان، چه زمانی که در تهران بود و رفت و آمدهایی به شهرستان ها داشتند در اثرگذاری بر کانون های شعری و از طریق شعرهایی که سروده بود حلقه های جدی اتصال ادبیات معاصر است و بدون منزوی شعر معاصر را نمی توان تعریف کرد.