کد خبر: 36481
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 10:17

داخلی

»

اخبار کتاب

ایران‌شناسان و فارسی‌آموزان دانشگاه‌های گرجستان به ایران اعزام می‌شوند

منبع : لیزنا
اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های گرجستان برای شرکت در دوره‌های ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی به ایران اعزام می‌شوند.
ایران‌شناسان و فارسی‌آموزان دانشگاه‌های گرجستان به ایران اعزام می‌شوند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور تقویت و گسترش مطالعات ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی در میان اساتید و دانشجویان کشور گرجستان، 17 تن از پذیرفته‌شدگان مدرسان و دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری رشته زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌های ایوانه جاواخیشویلی تفلیس، ایلیا، گرجستان و اكاكی تسِرِتِلی كوتایسی برای شرکت در دوره‌های ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی به ایران اعزام می‌شوند.

از این تعداد شرکت‌کننده، 3 نفر دانشجوی دکتری در دوره‌های آموزشی ایران‌شناسی اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و 14 نفر در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور شرکت خواهند کرد و اخیراً نیز یک نفر استاد زبان فارسی برای شرکت در دوره دانش‌افزایی مدرسان زبان فارسی بنیاد سعدی اعزام شده است.

دیدار ایران‌شناسان و فارسی‌آموزان گرجی با رایزن فرهنگی کشورمان

اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در آستانه عزیمت به ایران با حضور در محل رایزنی فرهنگی كشورمان در گرجستان با حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار كردند.

مصطفوی در سخنانی در این دیدار، استقبال مناسب استادان و دانشجویان زبان فارسی و ایران‌شناسی گرجستان برای شرکت در دوره دانش‌افزایی را مورد تمجید قرار داد و گفت: زبان یک ابزار ارتباطی است و هدف از آموزش زبان آموزش مهارت ارتباط است و نباید جنبههای دیگر ارتباط را در کار آموزش نادیده گرفته شود. بنابراین آموزش نکات فرهنگی نوعی آموزش مهارت ارتباطی است و لازمه برقراری ارتباط مناسب، دانستن رفتار فرهنگی مناسب است.

جاهد جاه، استاد اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های آموزشی اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور برای ارتقای سطح دانش استادان و دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان این دیدار، استادان و دانشجویان از توجه ویژه مسئولین جمهوری اسلامی ایران در فراهم‌سازی برگزاری دوره دانش‌افزایی ایران‌شناسی و زبان فارسی قدردانی كردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: