کد خبر: 36832
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 شهریور 1397 - 15:43

داخلی

»

اخبار کتاب

جمال الدین اکرمی:

نویسندگان مانند ورزشکاران افتخار ملی به حساب می آیند

منبع : روابط عمومی موسسه خانه كتاب
جمال الدین اکرمی، نویسنده رمان نوجوان و ادبیات کودک ضمن تأکید بر استمرار حرکت هایی همچون استقبال از نویسندگان افتخارآفرین از سوی مسئولان فرهنگی کشور، گفت: نویسندگان نیز مانند ورزشکاران افتخار ملی محسوب می شوند.
نویسندگان مانند ورزشکاران افتخار ملی به حساب می آیند

 به گزارش لیزنا، جمال الدین اکرمی درباره ضرورت توجه مسئولان به اهالی فرهنگ و ادب که در عرصه های بین المللی افتخار آفرینی می کنند، اظهار کرد: وقتی درباره ارتباط میان ملت ها صحبت می شود علی رغم این که ابتکار عمل در این زمینه دست سیاستمداران است اما در واقع اصل ارتباطات، ارتباط مردم با مردم است. آن چه که باعث ایجاد یک بینش جهانی درباره ارتباط انسان ها می شود، فرهنگ است و بیش از همه هنر و ادبیات این بار را بر دوش می کشد.

این نویسنده رمان نوجوان و ادبیات کودک با بیان این که متأسفانه ارتباطات میان ملت ها در دوره ای قطع شد، ادامه داد: خودِ ما نویسندگان و هنرمندان که در عرصه کودک قلم می زنیم شاید نتوانیم به تنهایی به برقراری دوباره این ارتباطات موفق باشیم بنابراین در این زمینه به یک برنامه ملی نیازمند هستیم.

وی با بیان این که انتخاب نویسنده هایی همچون فرهاد حسن زاده زمینه ای است که می تواند امید را میان نویسندگان و هنرمندان ایجاد کند که این ارتباطات دوباره در حال جان گرفتن هستند، گفت: نویسندگان نیز مانند ورزشکاران افتخار ملی محسوب می شوند بنابراین انتظار دارند که از آن ها نیز پس از کسب افتخار و ورود به کشور، استقبال شود و هویت پیدا کنند. 

اکرمی با بیان این که حمایت از نویسندگان نباید از نوع حمایت های جنبی باشد بلکه این قشر از جامعه همیشه و در اصل، نیاز به دیده شدن دارند، اظهار کرد: معتقدم اگر حرکتی از سوی دولتمردان در این راستا (استقبال از نویسندگان و حمایت از آن ها) صورت می گیرد باید الگویی برای همه انجمن ها باشد. چرا که بدون تردید این گونه حرکت ها برای نویسندگان جذاب تر از دریافت جایزه است.

این پژوهشگر تصویرگری کتاب های کودکان افزود: بسیار شایسته است که مسئولان فرهنگی کشورمان در استقبال از نویسندگان و در مجموع اهالی فرهنگ و نشر که در عرصه های بین المللی افتخار می افرینند، پیش قدم شوند. ضمن این که این حرکت ها نباید مقطعی باشند بلکه به منظور تأثیر گذاری بیشتر باید به صورت مستمر صورت بگیرند.

وی در پایان سخنانش، بیان کرد: معتقدم در این راستا (استقبال از نویسندگان افتخار آفرین) هم صنفان این گروه از نویسندگان نیز نباید منتظر بنشینند تا نهاد دولتی یا خصوصی اقدام کنند بلکه خودشان نیز باید کمر همت ببندند و به دادن یک پیامک تبریک به این عزیزان اکتفا نکنند بلکه حضور فیزیکی داشته باشند. 

گفتني است؛ فرهاد حسن زاده، نويسنده ادبيات كودك و نوجوان كه براي دريافت لوح تقدير از سي‌ و ششمين دوره كنگره‌ بين‌الملليIBBY به يونان سفر كرده بود، (۱۲ شهريور ماه) به ايران بازگشت و موسسه خانه كتاب  با حضور در فرودگاه امام خميني (ره) از اين نويسنده استقبال كرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: