کد خبر: 37216
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مهر 1397 - 11:59

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست ویژه شهر کتاب به یان ریپکا اختصاص دارد

منبع : روابط عمومی شهر کتاب
به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا، ایران‌شناس برجسته‌ی چک، نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز شنبه هفتم مهر ماه سال جاری ساعت ۱۱ صبح برگزار می شود.
نشست ویژه شهر کتاب به یان ریپکا اختصاص دارد

 به گزارش لیزنا، ایران‌شناسی و ادبیات فارسی در کشور چک سابقه‌ای دیرینه دارد و صاحب‌نظرانی نامدار در این رشته در چک پرورش یافته‌‌اند که آثار در خور اعتنایی هم خلق کرده‌اند.

یان ریپکا، فلیکس تاوئر و یرژی بچکا از این جمله‌اند. امسال پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا، ایران‌شناس و شرق‌شناس نامدار چک است. ریپکا آثار متعددی در باب حافظ، نظامی، عطار، فردوسی، باباافضل و سعدی نوشت و کتاب تاریخ ادبیات فارسی و تاجیکی او هم بسیار مشهور است. زبان و ادبیات چک هم در ایران بسیار مخاطب دارد و آثار نویسندگانی چون کافکا، هاشک، کوندرا، چاپک و کلیما با ترجمه‌ها‌ی متعدد در ایران منتشر شده است.

به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت یان ریپکا، ایران‌شناس برجسته‌ی چک، نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز شنبه هفتم مهر ساعت ۱۱ صبح به بررسی وضعیت ایران‌شناسی در چک و زبان و ادبیات چک در ایران و همکاری‌ها و گفت‌وگوهای ادبی میان دو کشور اختصاص دارد که با حضور ایوانا بوزدخوا، زوزانا کریهوا، مونیکا روژیچکوا و ابوالقاسم اسماعیل‌پور در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: