کد خبر: 37297
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مهر 1397 - 08:10

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست هم انديشي دبيران پيشين هفته كتاب برگزار شد

منبع : روابط عمومي موسسه خانه كتاب
نشست هم اندیشی درباره بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در موسسه خانه کتاب برگزار شد و در آن درباره تجربه های مدیران پیشین هفته کتاب بحث و گفت و گو شد.
نشست هم انديشي دبيران پيشين هفته كتاب برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست هم انديشي درباره بيست و ششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور نيكنام حسيني پور، دبير بيست و ششمين دوره هفته كتاب، محسن رضايي، محمد رنجبري، محمدحسن فكري و محمد اللهياري، دبيران دوره هاي پيشين هفته كتاب، صبح امروز (چهارم مهرماه) در موسسه خانه كتاب برگزار شد.

در ابتداي اين نشست، حسيني پور با بيان اينكه در بيست و ششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران سعي كرديم از همه نهادها و سازمان در برگزاري هفته كتاب استفاده كنيم، گفت: نزديك ۶۰ سازمان و نهاد در برگزاري اين دوره از هفته كتاب دخيل هستند. مستندسازي فعاليت هاي هفته كتاب و انتشار در قالب كتاب را در دستور كار داريم و تلاش مي كنيم در اين كتاب، عكس ها، شعارها، پوسترها، برنامه ها و.. را گردآوري كنيم.

مدير عامل موسسه خانه كتاب گفت: تمركز خوبي براي برگزاري هفته كتاب بر استان ها داريم، افتتاحيه هفته كتاب در كاشان برگزار مي شود، همچنين، برگزاري يادمان محمدتقي انصاريان در قم، جشنواره كتاب و رسانه و...از جمله برنامه هاي اين دوره از هفته كتاب است. به دليل تقارن هفته كتاب با هفته وحدت، تلاش مي كنيم برنامه اي در مهاباد داشته باشيم.

دبير بيست و ششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در پايان گفت: سعي مي كنيم دبيرخانه دائمي براي هفته كتاب راه اندازي كنيم. همچنين، اصلاح آيين نامه هفته كتاب را در دستور كار  قرار داده ايم. در استان ها نهادهايي همچون، نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، سازمان اوقاف و.. زير مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند و هم افزايي اين نهادها در بعضي از استان ها باعث ايجاد انگيزه و انجام فعاليت هاي موثر در هفته كتاب مي شود.

در ادامه اين نشست، پيشنهادهايي درباره برگزاری نمايشگاهی از فعاليت های سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه كتاب و كتابخواني، شناسايی و معرفي كتاب با موضوع ترور و برگزاری مراسم معرفي اين آثار در اهواز، آسيب شناسي بيست و پنج دوره هفته كتاب، ثبت نشان دستگاه ها و نهادها فعال در برنامه هاي هفته كتاب، طراحي سند چشم انداز چند ساله براي هفته كتاب، تدوين كتاب جامع از  فعاليت هاي بيست و پنج دوره هفته كتاب و.. از سوي دبيران دوره هاي پيشين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران مطرح و درباره آنها بحث و گفت و گو شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: