کد خبر: 37509
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مهر 1397 - 10:31

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی «فرهنگ مردم» در سرای اهل قلم

منبع : روابط عمومي موسسه خانه كتاب
کتاب «فرهنگ مردم؛ کلمات و اصطلاحات خودمانی عامیانه و اسلنگ مردم آمریکا» در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.
معرفی «فرهنگ مردم» در سرای اهل قلم

 به گزارش لیزنا، نشست معرفي و بررسي كتاب «فرهنگ مردم؛ كلمات و اصطلاحات خودماني عاميانه و اسلنگ مردم آمريكا» دوشنبه (۲۳ مهرماه) در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود.

 در اين نشست رضا اميني، احمد پوري و مسعود قاسميان كتاب «فرهنگ مردم؛ كلمات و اصطلاحات خودماني عاميانه و اسلنگ مردم آمريكا» را معرفي و بررسي مي كنند.

 اين فرهنگ حاوي بيش از ۸۵۰۰ كلمه، تعبير و عبارت و اصطلاح جديد است كه در قرن بيستم در كوچه‌ها و خيابان‌ها و همچنين در مدرسه‌ها و دانشگاه‌هاي امريكا ساخته و باب شده‌اند. تعابير «اسلنگي» و گفتاري به صورت‌هاي تك كلمه، كلمات مركب، عبارت‌هاي ساده و جمله‌هاي كامل است. همچنين در ابتداي كتاب مفهوم اسلنگ و كلمات خويشاوند شرح داده مي‌شود و سير تاريخي تحولات اسلنگ‌نگاري در امريكا و ايران ارائه و ۲۷ فرهنگ لغت عاميانه و گفتاري بررسي مي‌شود.

نشست معرفي و بررسي كتاب «فرهنگ مردم؛ كلمات و اصطلاحات خودماني عاميانه و اسلنگ مردم آمريكا» دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سراي اهل قلم خانه كتاب به نشاني خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك ۲ برگزار مي‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: