فائزه فرهودی در برنامه بامدادی صبحانه:
حضور دکتر فائزه فرهودی در برنامه زنده صبحانه / در کتابخوان بارآوردن کودکان تلاش شود

به گزارش لیزنا، برنامه صبحانه برنامه اي است با رويكرد ايجاد نشاط و انرژي در ساعات ابتدايي صبح که  به اطلاع رساني پيرامون موضوعات اجتماعي می پردازد و از شبکه استانی قم پخش می شود. در هر برنامه، يك مهمان از جوانان نخبه، كار آفرينان و فعالان بخش هاي مختلف فرهنگي، هنري و اقتصادي  حضور پيدا مي‌كند و در مورد موفقیت ها و فعالیت های تخصصی خود صحبت می کند.

چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه، دکتر فائزه فرهودی؛ دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، به مناسبت آغاز بیست و ششمین هفته کتاب، میهمان ویژه و جوانه نخبه برنامه صبحانه بود.

وی در ایم برنامه گفت: سرمایه گذاری و تمرکز بر نسل آینده و کودکان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، مهمترین رویکرد جامعه کتابداری باید باشد. تغییر دادن ساختار ذهنی بزرگسالان و وادار کردن کسانی که سال هاست زندگی آنها بدون کتاب و مطالعه گذشته به کتابخوانی، به مراتب سخت تر و دشوارتر است. اما این بدان معنا نیست که طرح و برنامه ای برای کتاب خوان کردن بزرگسالان نداشته باشیم اما تمرکز اصلی بر گروه سنی کودکان باشد. و

فرهودی افزود: والدین در کنار تمام وسایلی که برای کودکان و تجهیز اتاق کودکان خریداری می کنند قفسه‌ای هم از کتاب های این رده سنی فراهم کنند و در اختیار کودکان قرار دهند و به شکل عملی، در کتابخوان بارآوردن کودکان تلاش شود نه صرفا با صحبت کردن.

 همچنین ویاز بازار کار رشته علم اطلاعات و دانش شناسی صحبت کرد و گفت: با توجه به جمعیت فارغ التحصیل در این رشته که متخصص امر کتابداری و اطلاع رسانی هستند به جاست که متخصصین این رشته در کتابخانه ها به کارگیری شوند و از استخدام فارغ التحصیلان سایر رشته ها در کتابخانه ها جلوگیری شود.

کارشناس برنامه های رادیو و تلویزیون در امرکتاب، رادیو معارف، رادیو مرکز لرستان و صدا و سیمای مرکز قم، در پایان تاکید کرد: برنامه سازان و تهیه کنندگان محترم صدا و سیما نسبت به قضیه کتاب و مطالعه بیشتر اهتمام کنند و آیتم ها و برنامه های بیشتری را در حوزه کتاب و کتابخوانی بسازند و در این راه خلاقت و نوآوری داشته باشند.