کد خبر: 37755
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آذر 1397 - 13:07

داخلی

»

اخبار کتاب

در روز کتابگردی عنوان شد:

باید از کتاب‌‍فروشی‌های محلی حمایت شود

منبع : ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب
  در روز کتابگردی، کتابگردان با حضور در کتابفروشی ایرانیان خواستار ادامه فعالیت این کتابفروشی و حمایت از آن شدند.
باید از کتاب‌‍فروشی‌های محلی حمایت شود

  به گزارش لیزنا، احمد مسجد جامعی و مجید فراهانی؛ اعضای شورای شهر تهران، نیکنام حسینی‌پور،‌ دبیر بیست و ششمین هفته کتاب و مدیرعامل خانه کتاب،‌ محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، رضا صالحی امیری؛ رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ نادر قدیانی؛ مدیر انتشارات قدیانی، علی محمد سعادتی؛ شهردار منطقه 12 تهران و دیگر کتابگردان در ادامه روز کتابگردی و پس از بازدید از کتابفروشی‌های خیابان سهروردی و خیابان مطهری به میدان امام خمینی(ره) رفتند و از کتابفروشی ایرانیان بازدید کردند.

 ادامه فعالیت کتاب‍فروشی ایرانیان

سید اسماعیل شاداب نیا؛ مدیر کتابفروشی ایرانیان در این بازدید با اشاره به پیشینه این کتابفروشی گفت: این کتابفروشی از سال ۱۳۵۵ دایر بوده و مدت ۴۲ است که در حال عرضه کتاب به مخاطبان است.

وی با اشاره به شرایط مالی کتابفروشی و تصمیم به واگذاری آن گفت: قریب به چهار سال است که قصد واگذاری این کتابفروشی‌ را دارم و تابلویی نیز به این منظور بر روی شیشه کتابفروشی نصب کرده‌ام.

در ادامه سیدرضا صالحی امیری، احمد مسجدجامعی، نیکنام حسینی‌پور و شهردار منطقه 12 تهران با امضا این برگه نصب شده بر روی شیشه مغازه خواستار ادامه فعالیت این کتابفروشی شدند.

 ضرورت گسترش مطالعه مفید در جامعه

صالحی امیری با اشاره به ضرورت مطالعه در جامعه گفت:  دو تفسیر متفاوت از مطالعه وجود دارد.  ما یک مطالعه سطحی و یک مطالعه موثر داریم. مطالعه سطحی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بیشتر آگاهی از روزمره‌هاست اما مطالعه موثر یعنی بالا رفتن سطح دانش و آگاهی فرد و جامعه است.

وی ادامه داد: با مطالعه موثر در عین حالی که دانش فرد ارتقا پیدا می‌کند، دانش جامعه نیز افزایش می‌یابد و به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. میزان کتابخوانی به این دلیل در ایران پایین است که افراد بیشتر مطالعه خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند و این نوع مطالعه فاقد ارزش علمی است. امیدورام رسانه‌ها بتوانند فرهنگ مطالعه موثر را در کشور ترویج کنند.

 تاکید بر حمایت از کتاب‌فروشی‌های محلی

در ادامه روز کتابگردی، کتابگردان از کتابفروشی دیواری در نزدیکی میدان امام خمینی(ره) بازدید کردند. احمد مسجدجامعی در این دیدار پیشنهاد داد از آنجا که نام این میدان در گذشته قورخانه بوده است، این کتابفروشی به نام «کتابفروشی قورخانه» نامگذاری شود.

 وی همچنین در ادامه با مورد خطاب قرار دادن شهرداد منطقه 12 تهران عنوان کرد: از شهردار منطقه درخواست دارم تا کتابفروشی‌های منطقهای مورد حمایت قرار گیرند و بیلبودهای تبلیغاتی به منظور معرفی این کتابفروشی‌ها نصب شود. همچنین شهرداری منطقه 12 می‌تواند کتاب‌هایی که قصد اهدای آن‌ها را دارد از کتاب‌فروشی‌های محلی تامین کند تا از این طریق اقتصاد این کتابفروشی‌ها نیز تقویت شود. 

شهردار منطقه نیز در این مراسم با وعده انتشار اطلسی از کتابفروشی‌های محلی در آینده نزدیک گفت: همچنین قول می‌دهم تا از کتابفروشی‌های محلی منطقه حمایت کنیم. 

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: