کد خبر: 37772
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 آذر 1397 - 10:20

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان مقاله‌ در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا 2019

منبع : شورای کتاب کودک
سمپوزیوم بین‌المللی براتیسلاوا با موضوع »مکتب تصویرگری اوریجینال در جهان دیجیتال» فراخوان مقاله داد.
فراخوان مقاله‌ در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا 2019

 به گزارش لیزنا، سمپوزیوم بین‌المللی براتیسلاوا هر دو سال یک‌بار در حاشیۀ دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا در شهر براتیسلاوا، پایتخت کشور اسلواکی، برگزار می‌شود و پژوهشگران به ارائۀ مقاله با موضوع اعلام‌شده در آن سال می‌پردازند. در سال آینده، بیست و هفتمین دوره این سمپوزیوم در روزهای ۱۹ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (مطابق با ۲۸ و ۲۹ شهریور ۱۳۹۸) با موضوع Cult of the original illustration in the world of digital technology »مکتب تصویرگری اوریجینال در جهان دیجیتال» در محل سالن اجتماعات هتل تاترا در شهر براتیسلاوا برگزار خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران از علاقه‌مندان به این موضوع دعوت به عمل می‌آورد که چکیده تمام‌نمای مقالۀ خود، بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ کلمه، شامل هدف، سوال پژوهش، روش، یافته‌ها و نتیجه‌گیری، را به زبان فارسی و انگلیسی حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ۹۷ به امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، امور بین‌الملل کانون ارائه دهند. پس از بررسی چکیده‌ها توسط هیئت‌داوران سه نهاد، فرد منتخب به دوسالانۀ تصویرگری براتیسلاوا معرفی خواهد شد تا مقاله خود را در سمپوزیوم مذکور ارائه دهد. فرد منتخب می‌بایست تا تاریخ ۳۰/۴/۲۰۱۹ (۹ خرداد ۹۸مقالۀ خود را به‌طور کامل و به زبان انگلیسی به دفتر امور بین‌الملل کانون ارائه دهد. کانون هزینه‌های سفر و نهاد برگزارکننده هزینه‌های اقامت سخنران را برای شرکت در این رویداد فرهنگی به عهده خواهند گرفت.

ارائه رزومه فعالیت در حوزۀ کتاب کودک و تصویرگری، ارائۀ کارت پایان خدمت سربازی (برای آقایان) و تسلط کامل به زبان انگلیسی برای داوطلبین الزامی است.

نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی، برگزار می‌شود و آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگران را فراهم نموده و شرایط را برای ارزیابی آثار و درنتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌نماید. برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana هستند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: