کد خبر: 37902
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 دی 1397 - 14:17

داخلی

»

اخبار کتاب

پردرآمدترین نویسندگان سال 2018

منبع : سایت روسی سال ادبیات
در روزهای پایانی سال 2018 مجله «فوربس» لیستی از پردرآمدترین نویسندگان جهان در این سال را منتشر کرده است.
پردرآمدترین نویسندگان سال 2018

به گزارش لیزنا، مجله «فوربس» لیستی یازده نفره از پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال 2018 را منتشر کرده است. این نویسندگان در سال گذشته 283 میلیون دلار درآمد داشته اند و مجموعا 25 میلیون و 500 نسخه کاغذی از کتاب های خود را به فروش رسانده اند.

«جیمز پترسون» در رتبه اول قرار دارد؛ به خاطر مجموعه رمان های کارآگاهی درباره کارآگاه الکس کرواس. «پترسون» در یک سال 86 میلیون دلار به دست آورده است. در رتبه دوم «جان کری رولینگ»  قرار دارد که موفق به کسب 54 میلیون دلار شده است و در سومین رتبه «استیون کینگ» با 27 میلیون درآمد جای گرفته است.

البته هنگام تهیه این لیست، کتاب «پترسون» به نام «رئیس جمهور گم شده است» که با همکاری «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا نوشته شده و در ماه ژوئن منتشر گشته بود، مد نظر قرار نگرفته است. تا به حال بیش از 600 هزار نسخه از این کتاب به فروش رفته است. بنابراین احتمال می رود در سال جدید نیز نویسنده آن در صدر جدول جای بگیرد. به هر حال نویسنده مقاله رمز موفقیت «پترسون» را پشتکار او می داند؛ 31 ناشر کتاب او را رد کردند اما وی از تلاش خود دست نکشید. به گفته مجله فوبرس، «پترسون» می گوید: «نه» را قبول نکنید زمانی که بینش و بصیرت شما می گوید «بله»!

در این لیست همچنین «جان گریشام» (21 میلیون)، «جف کینی» (18.5 میلیون)، «دن براون» (18.5 میلیون)، «مایکل وولف» (13 میلیون برای کتاب «آتش و خشم» در مورد مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا)، «دانیل استیل» (12 میلیون)، «نورا رابرتز» (12 میلیون)، «ریک ریوردان» (10.5 میلیون) و «اریکا لئونارد جیمز» (10.5 میلیون) دیده می شوند.

ترجمه: زهرا شریفی

برچسب ها :
محمد، کتابدار
|
Iran
|
1397/10/04 - 15:25
0
2
سلام. میشه یک تحقیقی درباره درآمد نویسنده های ایرانی بکنید تا ببینم در ایران وضعیت درآمدی نویسنده ها چگونه است؟
اگر یک تحقیق مقایسه ای بشود خیلی عالی میشه.
با تشکر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: