کد خبر: 37979
تاریخ انتشار: شنبه, 08 دی 1397 - 10:09

داخلی

»

اخبار کتاب

محسن جوادی در جمع دبیران استانی انجمن‌های ادبی:

اتفاقات مهم ادبی کشور باید به دست انجمن‌های ادبی خلق شود

منبع : روابط عمومي بنیاد شعر و ادبیات داستانی ايرانيان
بنیاد شعر و ادبیات داستانی پایان هفته گذشته، میزبان نشست هم‌اندیشی دبیران استانی انجمن‌های ادبی کشور بود.
اتفاقات مهم ادبی کشور باید به دست انجمن‌های ادبی خلق شود

به گزارش لیزنا، در این نشست که با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی رئیس کارگروه اجرای آئین‌نامه امور انجمن‌های ادبی، اسماعیل امینی و فریبا یوسفی از اعضای کارگروه اعطای شناسه انجمن های ادبی و غلامرضا طریقی دبیر مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور برگزار شد، دبیران استانی انجمن‌های ادبی به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

مهدی قزلی در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضران، گزارشی از وضعیت انجمن‌های ادبی کشور ارائه داد.

وی با اشاره به میزان انجمن‌های ثبت‌شده در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی گفت: 1232 درخواست برای ثبت انجمن به کارگروه اعطای شناسه انجمن‌های ادبی واصل شده است که 446 انجمن موفق به دریافت شناسه شده‌اند. از این تعداد، 340 انجمن با گواهی ادارات ارشاد، 97 انجمن با گواهی سه ادیب شناخته‌شده و 9 انجمن هم با شناخت و تایید کارگروه شناسه خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی افزود: تاکنون علیرغم عدم دریافت بوجه مصوب، توانستیم کلیه طرحانه‌های وعده‌داده شده به انجمن‌های ادبی شناسه‌دار را پرداخت کنیم؛ ولی با دریافت بودجه تخصیص یافته تا پیش از پایان سال، می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در انجمن‌های ادبی رقم بزنیم.

جوادی: سومین نشست دبیران استانی، در اجلاس روسای ادارات کل ارشاد برگزار خواهد شد

در ادامه این نشست، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با ابراز خرسندی از حضور در جمع دبیران استانی انجمن‌های ادبی گفت: انجمن‌های ادبی بستری برای برخاستن شاعران، داستان‌نویسان، منتقدان و پژوهشگران ادبیات است که تاکنون کمتر شاهد توجه به آنها بوده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در تخصیص بودجه مصوب برای حمایت از فعالیت‌های انجمن‌های ادبی کشور ناکام بودیم که امیدوارم در این زمان باقی‌مانده تا پایان سال، بتوانیم نقصان این مهم را جبران کنیم.

جوادی سپس به نقش پررنگ انجمن‌های ادبی در رقم زدن اتفاقات مهم ادبی اشاره کرد و گفت: تاکنون فعالیتهای بسیاری درباره برگزاری جشنواره‌های استانی-منطقه‌ای یا بزرگداشت مفاخر ادبی انجام گرفته که امیدوارم با منسجم شدن انجمن‌های ادبی، این گونه کارها به دست توانای این انجمن‌ها اجرا شود.

در ادامه، دبیران استانی انجمن‌های ادبی به طرح مسائل و چالش‌های موجود در انجمن‌های ادبی پرداختند.

اختصاص سالن و امکانات برای برگزاری برنامه‌ها و اتاق ثابت در ادارات ارشاد برای انجمن‌های ادبی، ارتباط و همکاری موثر با مدیران ادارات کل ارشاد استان‌ها و طرف مشورت قرار گرفتن دبیران استانی در امور انجمن‌های ادبی، توجه ویژه به انجمن‌های ادبی در کنار تشکل‌های هنری (همانند سینما، موسیقی و تئاتر) از اهم مسائل مطرح‌شده دبیران میهمان بود.

جوادی پس از استماع مسائل عنوان شده توسط دبیران استانی انجمن‌های ادبی، قول پیگیری این موارد را داد و گفت: تلاش می‌کنیم در پایان سال، میزبان دبیران استانی انجمن‌های ادبی در اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی ادارات کل ارشاد استان‌ها باشیم تا بتوانیم عمیق‌تر و موثرتر به رفع مشکلات انجمن‌های ادبی بپردازیم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: