«ضحاک» باز هم به کتابفروشی ها آمد

به گزارش لیزنا، شمس در این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده به نقل داستان تولد تا به بند کشیده شدن ضحاک پرداخته است. داستان با روایت نیکی‌های مرداس آغاز شده و با مناظره‌ ضحاک با اهریمن بر سر به دست آوردن تاج و تخت ادامه پیدا می‌کند.

بر این اساس در یک روایت تو در تو خواننده‌ نوجوان با بخشی از ادبیات کلاسیک ایران آشنا می‌شود. محمدرضا شمس نویسنده‌ شناخته شده‌ کودک و نوجوان تنها به بازنویسی اثر دست زده است.

روایت ضحاک در چند بخش با عنوان «ضحاک»، «مرداس»، «پادشاهی ضحاک»، «جمشید»، «ارمایل و گرمایل»، «خواب دیدن ضحاک»، «فریدون»، «کاوه آهنگر» و... نقل شده است.

در بخشی از این روایت آمده است: «فرانک، فریدون را به البرز کوه برد و به مردی پرهیزکار سپرد که دل از دنیا بریده بود و گوشه‌ تنهایی گزیده بود و روزگار را به دعا و نیایش می‌گذراند. فریدون رشد کرد و بالید تا به 16 سالگی رسید. روزی در پی مادر از کوه پایین آمد. او را یافت و سبب این جدایی را جویا شد. فریدون چون دانست ضحاک، پدر و دایه‌اش را کشته است. کینه‌ او به دل گرفت و سوگند یاد کرد به کین‌خواهی آن‌ها برخیزد

گفتنی است این اثر که 20هزار تومان قیمت دارد، نخستین بار در سال 1393 با شمارگان 7هزار نسخه به دست مخاطبان گروه سنی «د» (12 تا 14 سال) رسیده و هم اکنون در 5هزار نسخه بازنشر شده است.