کد خبر: 38132
تاریخ انتشار: شنبه, 15 دی 1397 - 14:28

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌‌ افلاطون در شهر کتاب

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۸ دی ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌ افلاطون» اختصاص دارد.
بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌‌ افلاطون در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، به تازگی کتاب «بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌ افلاطون» نوشته‌ی دکتر هادی جعفری به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است. این کتاب می‌کوشد امکان نوعی تفسیر دینی و معنوی از فلسفه‌ی افلاطون، در مقام بنیان‌گذار متافیزیک را برجسته کند. بی‌تردید این امکان، باید به نحو توامان در کنار سایر امکانات مستتر در تفکر افلاطونی مدّ نظر قرار بگیرد. افلاطون به لحاظ تاریخی، در پایان سنت فکری و فرهنگی یونان باستان و در آغاز ظهور سنت جدید متافیزیک قرار دارد. به همین دلیل، در کنار خردگرایی منطق محورانه‌‌ی متافیزیکی، هنوز عناصر نیرومندی از تفکر شهودی، معنوی و دینی یونان باستان در اندیشه‌ی وی حضور دارد.

با حضور انشاءالله رحمتی، دکتر بیژن عبدالکریمی و دکتر هادی جعفری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: