کد خبر: 38309
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 دی 1397 - 10:57

داخلی

»

اخبار کتاب

دو کتاب از کانون پرورش فکری منتشر شد

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
 کتاب تصویری «ماجرای عجیب ماموت گمشده» برای اولین بار و «اسب و سیب و بهار» در چاپ دوم توسط کانون پرورش فکری منتشر شد.
دو کتاب از کانون پرورش فکری منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب تصویری «ماجرای عجیب ماموت گمشده» اثری فانتزی، آموزشی است که ضمن ایجاد تخیل و سرگرمی، مخاطبان را با تاریخ هنر، صنعت و.... آشنا می‌کند.

الی هتی به عنوان نویسنده و کارل جیمز ماونتفورد به عنوان تصویرگر اثری خلاقانه و متفاوت را پیش روی کودکان قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، داستان در موزه‌ عجایب رخ می‌دهد. ماموت بزرگی که دنبال برادرش می‌گردد با پسری به نام اسکار همراه می‌شود. در این میان آن‌ها در این موزه‌ عجیب که هر شب به مدت یک ساعت همه چیز در آن زنده می‌شود، سفر می‌کنند.

مخاطبان کتاب در هر بخش با تصاویر متنوع و اطلاعاتی روبرو می‌شوند که در حاشیه داستان اصلی ارائه می‌شود. بر همین مبنا در کتاب‌سازی «ماجرای عجیب ماموت گمشده» از برش‌هایی استفاده شده است که اطلاعات به صورت مخفی در این بخش‌ها قابل خواندن است. ماموت بزرگ و اسکار در سالن آبزیان، دایناسورها، پرواز، کتابخانه و... به دنبال گمشده خود می‌گردند و نگران پایان ساعت جادویی‌اند.

این کتاب که حق انتشار آن را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشارات Little Tiger Press Ltd انگلستان خریداری شده، از سوی مریم فیاضی ترجمه شده است.

گفتنی است این کتاب ۲۸ صفحه‌ای برای گروه سنی بالای ۱۰ سال از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.

کتاب «ماجرای عجیب ماموت گمشده» با شمارگان ۷هزار نسخه منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را با جلد معمولی به قیمت ۱۵ و با جلد سخت ۱۸هزار تومان خریداری کنند.

همپنین داستانی فلسفی از احمدرضا احمدی با عنوان «اسب و سیب و بهار»، با تصویرگری راشین خیریه برای دومین ‌بار به دست مخاطبان نوجوان رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر روایت مواجهه‌ یک اسب با سیب تنهایی است که در یک سیبستان زندگی می‌کند. این دو، دوستی‌ای را آغاز و به اجبار آن را ترک می‌کنند. این آشنایی و این جدایی و چالش‌های آن دستمایه نقل داستانی فلسفی شده است.

در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «یک روز صبح هنگامی که پسرک از خواب بیدار شد از پنجره‌ کلبه دید، در سفیدی گندمزار که از برف انبوه بود، یک سفیدی بزرگ می‌دوید که کنارش یک سرخی کوچک بود. پسرک اول خیال کرد خواب می‌بیند. نه بیدار بود.»

گفتنی است احمدی در اغلب آثار خود در کنار نگاه فلسفی، محیط زیست و توجه به آن را مد نظر قرار داده است. در این اثر نیز مخاطبان با ساختار طبیعت بومی ایران آشنا می‌شوند.

مخاطبان این کتاب نوجوانان ۱۲ سال به بالا هستند. آن‌ها می‌توانند این اثر را به قیمت ۶هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کنند.

کتاب ۳۲ صفحه‌ای «اسب و سیب و بهار» با شمارگان ۳هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. پیش‌تر نیز ۵هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: