کد خبر: 38548
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 بهمن 1397 - 08:44

داخلی

»

اخبار کتاب

زینب یونسی برگزیده جایزه‌ ابوالحسن نجفی شد

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
 مراسم سومین دوره‌‌ جایزه‌‌‌ ابوالحسن نجفی دیروز، 9 بهمن برگزار و از بهترین ترجمه‌‌ رمان و مجموعه داستان کوتاه منتشر شده در سال  ۱۳۹۶ تقدیر شد.
زینب یونسی برگزیده جایزه‌ ابوالحسن نجفی شد

به گزارش لیزنا، به منظور پاسداشت یاد استاد ابوالحسن نجفی در عرصه‌ ترجمه و تشویق مترجمان در اعتلای زبان فارسی، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراسم سومین دوره‌‌ جایزه‌‌‌ ابوالحسن نجفی را در نهم بهمن برگزار و از بهترین ترجمه‌‌ رمان و مجموعه داستان کوتاه منتشر شده در سال  ۱۳۹۶ تقدیر کرد.

 پنج اثر راه یافته به مرحله‌ نهایی جایزه‌ نجفی  اسب‌ها و آدم‌ها، نوشته‌ ویلیام فاکنر،  ترجمه‌ احمد اخوت، نشر افق؛ سحابی خرچنگ، نوشته‌ اریک شوویار، ترجمه‌ مژگان حسینی‌روزبهانی، انتشارات ققنوس؛سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، نوشته‌ رومن پوئر تولاس، ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی، انتشارات ققنوس؛ زلیخا چشم‌هایش را باز می‌کند، نوشته‌ گوزل یاخینا، ترجمه‌ زینب یونسی، انتشارات نیلوفر و خرگوش و مارهای بوآ، نوشته‌ فاضل اسکندر، ترجمه‌ آبتین گلکار، نشر افق بودند.

از میان این آثار هیات داوران به پاس کارنامه‌ پربرگ‌وبار در عرصه‌ ترجمه، جایزه‌ ویژه‌ خود را به احمد اخوت و جایزه‌ مترجم برتر را برای ترجمه‌ رمان زلیخا به زینب یونسی اهدا کرد.

هیات داوران این دوره متشکل بودند از منوچهر بدیعی، ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار و سعید رضوانی.

گفتنی است به برگزیدگان این جایزه نشان ابوالحسن نجفی و صد میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: