نمایش آثار منتخب تصویرگری براتیسلاوا در مشهد

به گزارش لیزنا، امسال با هماهنگی انجام شده میان سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی مسابقه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری فرصتی فراهم شده است تا آثار منتخب این دوسالانه در قالب نمایشگاه در استان‌های مختلف ایران به نمایش گذاشته شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خراسان رضوی چهارمین استانی است که میزبانی این نمایشگاه را بر عهده گرفته است. این نمایشگاه با همکاری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد و خانه‌ هنرمندان شهرداری مشهد برپا می‌شود و در آن ۴۲ اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه‌ی این مسابقه شده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس این خبر، نمایش ۲۵ اثر تصویرگری جایزه بزرگ (گرند پرایز) این جشنواره نیز از دیگر بخش‌های این رویداد هنری است.

همچنین پیش از آیین گشایش این نمایشگاه کارگاهی با عنوان «تصویرگری کتاب کودک و نوجوان» با حضور علی بوذری و هدا حدادی در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ از ساعت ۹ صبح  در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار می‌شود.

قرار است از ساعت ۱۳:۳۰روز ۲۵ بهمن و هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نیز علاقه‌مندان در نشستی تخصصی که در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد واقع در بلوار فکوری۴۵ خیابان فراز برگزار می‌شود، با این دوسالانه و اهداف آن بیش‌تر آشنا شوند.

نمایشگاه براتیسلاوا از ۲۵ بهمن تا ۱ اسفند در محل نگارخانه چارسوق سالن استاد حسین ترمه‌چی واقع در ضلع غربی بوستان کوه سنگی مشهد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهم‌ترین و منحصر به‌فردترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از کشورهای مختلف در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی در سال ۲۰۱۹ است که فراخوان آن در حال توزیع است.

گفتنی است در دوره‌های مختلف این رقابت هنری نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، ابوالفضل همتی‌آهویی، سیروس طاهباز، مهنوش مشیری، علی بوذری از اعضای هیأت داوران این مسابقه بوده‌اند.