کد خبر: 38755
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 11:34

داخلی

»

اخبار کتاب

شهر کتاب شخصیت عبید زاکانی را بر اساس غزلیات او تحلیل می کند

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
هشتمین و نهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره عبید زاکانی به بررسی و تحلیل شخصیت عبید زاکانی بر اساس غزلیاتش اختصاص دارد.
شهر کتاب شخصیت عبید زاکانی را بر اساس غزلیات او تحلیل می کند

به گزارش لیزنا، عبید زاکانی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در فرهنگ ایرانی به شمار می‌آید و شناخت ابعادِ مختلفِ شخصیتی او، برای همگان، جالب است. البته بهترین تجلی‌گاه شخصیت عبید لطایف اوست، ولی اشعار جدی عبید نیز اطلاعات دقیق و عمیقی در مورد زوایای گوناگونِ شخصیتِ او در اختیار ما قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد در میان اشعار جدی عبید، غزلیات او ارزش بیشتری دارند چون شاعر، در غزل، با صراحت و سادگی و شفافیت بیشتری، درمورد خصوصی‌ترین احوال و اندیشه‌های خود سخن می‌گوید و خود را بی‌نقاب و نفاق در معرض دید دیگران قرار می‌دهد.

هشتمین و نهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره عبید زاکانی در روز چهارشنبه اول و هشتم اسفند، ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی و تحلیل شخصیت عبید زاکانی بر اساس غزلیاتش اختصاص دارد که با سخنرانی ایرج شهبازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: