کد خبر: 38796
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 بهمن 1397 - 09:06

داخلی

»

اخبار کتاب

«رویارویی با منابع» بررسی می شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
کتاب «رویارویی با منابع؛ راهنمای پژوهش و نگارش تاریخ » چهارشنبه، اول اسفند ماه در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
«رویارویی با منابع» بررسی می شود

به گزارش لیزنا، نشست معرفی و بررسی کتاب «رویارویی با منابع؛ راهنمای پژوهش و نگارش تاریخ» نوشته آنتونی براندیج  با ترجمه محمد غفوری چهارشنبه (اول اسفند ماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

در این نشست، حسن حضرتی، زهیر صیامیان، محمد غفوری و ابراهیم موسی پور درباره کتاب «رویارویی با منابع؛ راهنمای پژوهش و نگارش تاریخ » سخنرانی می کنند.

آنتونی براندیج در این کتاب نشان می‌دهد که دستیابی به یک منبع خوب در فرایند پژوهش همان اندازه حیاتی و پیچیده است که دیگر مراحل آن. از نظر مؤلف گزینش و پالایش موضوع، شناسایی و جست و جوی کتابخانه‌ای منابع مرتبط و دستیابی به این منابع مقدمه‌ای برای خوانش دقیق و انتقادی منابع و استخراج بیشترین و مفیدترین داده‌ها با صرف کمترین انرژی و زمان ممکن است.

مؤلف ضمن آشنا کردن مخاطبان با اصلی‌ترین جریان‌های تاریخ‌نگاری و کلیدی‌ترین مفاهیم و نظریه‌های این حوزه، با نمونه‌های مناسب و پرشمار، دانشجو را گام به‌گام راهنمایی می‌کند تا با موفقیت پای به آخرین مرحله بگذارد.

نشست معرفی و بررسی کتاب «رویارویی با منابع؛ راهنمای پژوهش و نگارش تاریخ» چهارشنبه (اول اسفند ماه) ساعت 16 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك ۲ برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: