کد خبر: 39023
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 اسفند 1397 - 10:42

داخلی

»

اخبار کتاب

در شهر کتاب بررسی می شود

شگردهای طنزپردازی در آثار عبید زاکانی و کارکردهای ارتباطاتیِ آن

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
دهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی دربار ه‌ عبید زاکانی به بررسی شگردهای طنزپردازی در آثار عبید زاکانی و کارکردهای ارتباطاتیِ آن اختصاص دارد.
شگردهای طنزپردازی در آثار عبید زاکانی و کارکردهای ارتباطاتیِ آن

به گزارش لیزنا، این نشست با سخنرانیالهام باقری روز چهارشنبه پانزدهم اسفند، ساعت ۱۶:۳۰در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچ ه‌ سوم برگزار می‌شود.

در این درس گفتار، ضمن تعریف شگردهای طنزپردازی و بررسی چهار نمونه شگرد در آثار عبید زاکانی، به کارکردهای ارتباطاتیِ آن در رسانه، سیاست، مذاکره، مصاحبه و مناظره، روابط شغلی، عمومی، اجتماعی و عاطفی پرداخته می‌شود. طنز بالاترین سطح ارتباطی را نسبت به دیگر گفتمان‌ها دارد و شناخت شگردهای آن، به هر انسان در فضای ایجاد ارتباط کمک می‌کند با بهترین شیوه، گفت‌وگو را پیش ببرد. شگردهای انتخابیِ این پژوهش («اما»، ایهام»، «استفهام انکاری»، «شخصیت‌سازی») به چهار موضوع متفاوت در طنزپردازی اشاره دارد: اجتماع هنرمندان ه‌ نقیضین در سطح یک واژه و با دو گفتمان متفاوت، اجتماع هنرمندان ه‌ نقیضین در سطح یک واژه و دو یا چند مفهوم متفاوت، اجتماع هنرمندان ه‌ نقیضین در سطح یک جمله با دو یا چند معنای متفاوت، اجتماع هنرمندان ه‌ نقیضین در سطح یک روایت از شخصیتی ساخته و پرداخت ه‌ هنرمند.

نتیجه‌ چنین پژوهشی، می‌تواند در حوز ه‌ ارتباطات ابزاری به دست کاربر بدهد، تا سطح ارتباطیِ خود را ارتقا بدهد و پیامش برای مخاطب تأثیرگذارتر باشد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: