عصری با ابوسعید ابوالخیر در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، یکی از ارکان فرهنگ ایرانی عارفان و میراث به جا مانده‌ آنان است. بازشناسی و بازکاوی و معاصرسازی نقادانه این میراث در روزگار ما می‌تواند مایه‌ ماندگاری فرهنگ ایرانی در جهان جدید شود و امکان تعامل سازنده با دیگر فرهنگ‌های جهان را میسر کند. ابوسعید یکی از عارفانی است که در فرهنگ ایرانی آغازگر راهی شد که سنایی و عطار و مولانا آن را ادامه دادند. او توانست در آن روزگار با ترویج تسامح و تساهل و تکیه بر رحمانیت خداوند مایه‌ شادی‌بخشی به انسان‌هایی گردد که زندگی‌شان در هراس‌های گوناگون تنیده شده بود.

مقارن با هزاره‌ درگذشت ابوسعید، همایش بررسی آثار و اندیشه‌های ابوسعید ابوالخیر همراه با بزرگداشت فریتس مایر، ایران‌شناس و ابوسعید‌شناس برجسته‌ی سوئیسی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب با حضور و سخنان نصرالله پورجوادی، مریم مشرف، مهدی محبتی، محمودرضا اسفندیار، سیدعلی میرافضلی و غلامرضا خاکی برگزار می‌شود و در باب شیوه‌ها و رویکردهای تربیتی، ریاضات و کرامات، رباعیات، ساختار حکایات ابوسعید ابوالخیر و همچنین بررسی و تحلیل آثار فریتس مایر درباره‌ی ابوسعید بحث‌ و گفت‌وگو می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸،  ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.