تمهیدات ویژه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در نمایشگاه کتاب/ استقرار 15 غرفه اطلاع‌رسانی

به گزارش لیزنا، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌ها و ون‌هایی انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران به سوی پنج میدان اصلی شهر تهران (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) را انجام خواهند داد.

کرایه ون‌ها از نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت سه هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی چهار هزار تومان خواهد بود.

کرایه تاکسی‌ها نیز به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت چهار هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی پنج هزار تومان خواهد بود.

تابلوهای اطلاع‌رسانی محل تاکسی‌ها و نرخ مصوب آن‌ها در نمایشگاه نصب شده است.

همچنین با هماهنگی انجام شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران  به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابجایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد.

از سوی دیگر تاکسی بانوان و تاکسی بیسیم نیز در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت و به خدمات‌رسانی خوهند پرداخت.

خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.

همچنین مترو تهران نیز از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) در خط یک و سه به انتقال بازدیدکنندگان خواهد پرداخت و بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده فاصله حرکت بین دو قطار در ساعات ازدحام به 4 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

حضور تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در نمایشگاه کتاب تهران به منظور تشویق بیشتر مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی منطقه انجام شده است.

محمدحسین متولی، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  نیز  با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی بازدیدکنندگان در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تعداد 100 اطلاع‌رسان در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند و به اطلاع‌رسانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: 15 غرفه اطلاع‌رسانی در داخل و خارج سالن‌ها تعبیه شده‌اند که اطلاع‌رسانان در این غرفه‌ها به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

او گفت: همچنین اپلیکیشنی نیز برای جستجوی ناشران و کتاب‌ها طراحی شده است که در ایام نمایشگاه کتاب تهران فعال خواهد شد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.