کد خبر: 39416
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 11:08

داخلی

»

اخبار کتاب

مراسم افتتاح پایتخت جهانی کتاب  ۲۰۱۹

گشودن کتاب‌ها، گشودن ذهن‌ها: جشن قدرت کتاب برای متحد کردن مردم در شارجه

منبع : ایفلا
مراسم افتتاحیه «پایتخت کتاب جهان» امروز (سه شنبه، ۲۳ آپریل) در آمفی تئاتر المجاز شهر شارجه در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
گشودن کتاب‌ها، گشودن ذهن‌ها: جشن قدرت کتاب برای متحد کردن مردم در شارجه

به گزارش لیزنا، از ۲۳ آپریل ۲۰۱۹ تا ۲۲ آپریل ۲۰۱۰  شارجه پایتخت کتاب جهان در کل سال خواهد بود. به نمایندگی از ایفلا رییس ایفلا، گلوریا پرز  (Gloria Perez_ Salmeron) و دبیر ایفلا، جرانلد لیتنر (General Gerald Leitner)  در این مراسم حضور خواهند رفت.

شارجه توسط یونسکو به عنوان «پایتخت کتاب جهان» در سال ۲۰۱۹ نامیده شد. کمیته مشاوران این سازمان شامل مشارکت‌کنندگان اصلی صنعت بین‌المللی کتاب است: انجمن ناشران بین‌المللی(IPI)  و فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری  (IFLA).

شارجه توسط به دلیل شناخت تلاش‌های مداوم شهر در ارتقای کتاب و ادبیات به عنوان پایتخت جهانی کتاب انتخاب شده است. این شهر به عنوان شهری برای کتاب، به سرعت خود را به منبع انتشارات رو به رشد منطقه تبدیل کرده و تبدیل به مرکز رخدادها و سازماندهی‌های مربوط به کتاب در امارات شده است.

این نامگذاری برای ۲۰۱۹ به دلیل پیشنهاد نوآورانه، جامع و فراگیر شهر شارجه به طرح سرمایه جهانی کتاب بود. این برنامه سالانه بر کلیه اعضای جامعه متمرکز می‌شود و شامل پیشنهادهای خلاقانه برای استفاده در بین جمعیت بزرگ مهاجر، صنعت کتاب، جوانان، جمعیت محروم و غیره است.  هدف از این برنامه توانمند‌سازی جامعه و تقویت ملت و منطقه از طریق ادبیات عنوان شده است.

 ترجمه: پریسا صفایی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: