«آینده اثربخش» در نمایشگاه کتاب

به گزارش لیزنا، محمدعلی نویدی، پژوهشگر در معرفی کتاب خود می گوید:

کتاب آینده اثربخش، در واقع، طرحی برای آینده و زندگی در زمان فرداهاست. کتاب آینده اثربخش، از ضرورت اندیشیدن به آینده و آینده اندیشی و آینده پژوهی و مطالعه در خصوص آینده سخن می گوید. اما چرا اندیشیدن به آینده ضرورت دارد؟

آینده اثربخش از این ضرورت و نیاز بحث می کند؛ ضرورت اندیشیدن به آینده، از ضرورت شنیدن صدای آینده ناشی می شود.

کتاب آینده اثربخش، دعوت به تأمل و تفکر در خصوص زندگی بشری در فردا و فرداها دارد. آیا آینده قابل پیش بینی است؟ آیا افق های آینده برای انسان، همواره گشوده ومنفتح می باشد.؟

آینده ایربخش، به افق های نوین زمان پیش رو، می اندیشید و دعوت به کوشش ها می کند.

زندگی آینده چگونه ساخته می شود؟ آیا زندگی ساختنی و پرداختنی است یا تقدیر و سرنوشت محتوم، بر زندگی انسان حاکم است؟

کتاب آینده اثربخش، بر تأثیر و اثرگذاری خرد و عقل فطری و خداد دادی انسان و تلاش و کوشش خردمندانه وی، گواهی و تأیید می آورد.

کتاب آینده اثربخش، بر لزوم عقلانیت و خردورزی تأکید می ورزد و با کاوش های عقلانی، افق های تازه و راه های نو در زندگی را با اندیشه ورزی  قرین می داند.

بنابراین، در کتاب آینده اثربخش، با ضرورت اندیشیدن و کوشیدن خردمندانه مواجه هستیم.

در بخش دیگر کتاب آینده اثربخش، به مفهوم و معنا و واقعیت اصیل امر آینده توجه و تفطن شده است. یعنی، امکان. آینده امکان است، و در  کتاب آینده اثربخش، امکان پژوهی و امکان شناسی وامکانات فهمی، صورت گرفته است.

 توانش ها و امکان های آینده کدام است؟ چگونه می توان امکانات آینده را شناخت و بهترین امکان را انتخاب کرد؟ آینده و احتمال چه نسبتی با هم دارند؟ ارتباطات و مناسبات آینده زندگی انسان چگونه شکل می گیرد و تکون پیدا می کنند؟

آینده اثربخش، از استعدادهای انسان و شرایط زیست آدمی در زمان فردا بحث می کند. کتاب آینده اثربخش، از اختیار و اجبار پیش روی بشری سخن می گوید. آینده اثربخش، از نحوه فعالیت و پویایی آدمی در ساختن زندگی آینده، پژوهش ها دارد و انفعال را شرط زندگی نمی داند، چگونه می توان در ساحت و امکان آینده فعال بود.؟

در بخش دیگر کتاب آینده اثربخش، به کاوش در خصوص نسبت تاریخ و گذشته با آینده و فردا، پرداخته شده است. گذشته چیست. و چه اثری در اکنون و آینده دارد. تاریخ چه فرازها و فرودهایی داشته است و این فراز و نشیب ها، چه تأثیری در زندگانی آینده انسان دارد. مختصات گذشته و مشخصات آینده کدام است.

بنابراین، کتاب آینده اثربخش، با نگرش و رویکرد تفکر اثربخش و اندیشه ورزی اثرگذار به مسائل و موضوعات واقعی و عینی زندگی انسان می پردازد، در واقع، کتاب آینده اثربخش، به اثر و نقش، اندیشیدن و خردورزی و چگونه کوشیدن آگاهانه برای آینده می اندیشید؛ یعنی، کتاب آینده اثربخش، کاملا، مسئله محور است. با مسائل انسان و زندگی در آینده پیوند دارد.

گفتنی است، محمدعلی نویدی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس دانشگاه، صاحب آثار و تألیفات متعدد در حوزه تفکر و اندیشه ورزی اثربخش است. از آثار این نویسنده، می توان به کتاب «صدای عقل» و «تفکر اثر بخش» نیز اشاره کرد.

کتاب «آینده اثربخش» با تیراژ 500جلد و با قیمت 37 هزار تومان توسط انتشارات دایره دانش در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.