کد خبر: 39466
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 ارديبهشت 1398 - 18:37

داخلی

»

اخبار کتاب

«آینده اثربخش» در نمایشگاه کتاب

منبع : لیزنا
کتاب «آینده اثربخش» نوشته محمدعلی نویدی، ضرورت اندیشیدن و کوشیدن خردمندانه را بیان می کند.
«آینده اثربخش» در نمایشگاه کتاب

به گزارش لیزنا، محمدعلی نویدی، پژوهشگر در معرفی کتاب خود می گوید:

کتاب آینده اثربخش، در واقع، طرحی برای آینده و زندگی در زمان فرداهاست. کتاب آینده اثربخش، از ضرورت اندیشیدن به آینده و آینده اندیشی و آینده پژوهی و مطالعه در خصوص آینده سخن می گوید. اما چرا اندیشیدن به آینده ضرورت دارد؟

آینده اثربخش از این ضرورت و نیاز بحث می کند؛ ضرورت اندیشیدن به آینده، از ضرورت شنیدن صدای آینده ناشی می شود.

کتاب آینده اثربخش، دعوت به تأمل و تفکر در خصوص زندگی بشری در فردا و فرداها دارد. آیا آینده قابل پیش بینی است؟ آیا افق های آینده برای انسان، همواره گشوده ومنفتح می باشد.؟

آینده ایربخش، به افق های نوین زمان پیش رو، می اندیشید و دعوت به کوشش ها می کند.

زندگی آینده چگونه ساخته می شود؟ آیا زندگی ساختنی و پرداختنی است یا تقدیر و سرنوشت محتوم، بر زندگی انسان حاکم است؟

کتاب آینده اثربخش، بر تأثیر و اثرگذاری خرد و عقل فطری و خداد دادی انسان و تلاش و کوشش خردمندانه وی، گواهی و تأیید می آورد.

کتاب آینده اثربخش، بر لزوم عقلانیت و خردورزی تأکید می ورزد و با کاوش های عقلانی، افق های تازه و راه های نو در زندگی را با اندیشه ورزی  قرین می داند.

بنابراین، در کتاب آینده اثربخش، با ضرورت اندیشیدن و کوشیدن خردمندانه مواجه هستیم.

در بخش دیگر کتاب آینده اثربخش، به مفهوم و معنا و واقعیت اصیل امر آینده توجه و تفطن شده است. یعنی، امکان. آینده امکان است، و در  کتاب آینده اثربخش، امکان پژوهی و امکان شناسی وامکانات فهمی، صورت گرفته است.

 توانش ها و امکان های آینده کدام است؟ چگونه می توان امکانات آینده را شناخت و بهترین امکان را انتخاب کرد؟ آینده و احتمال چه نسبتی با هم دارند؟ ارتباطات و مناسبات آینده زندگی انسان چگونه شکل می گیرد و تکون پیدا می کنند؟

آینده اثربخش، از استعدادهای انسان و شرایط زیست آدمی در زمان فردا بحث می کند. کتاب آینده اثربخش، از اختیار و اجبار پیش روی بشری سخن می گوید. آینده اثربخش، از نحوه فعالیت و پویایی آدمی در ساختن زندگی آینده، پژوهش ها دارد و انفعال را شرط زندگی نمی داند، چگونه می توان در ساحت و امکان آینده فعال بود.؟

در بخش دیگر کتاب آینده اثربخش، به کاوش در خصوص نسبت تاریخ و گذشته با آینده و فردا، پرداخته شده است. گذشته چیست. و چه اثری در اکنون و آینده دارد. تاریخ چه فرازها و فرودهایی داشته است و این فراز و نشیب ها، چه تأثیری در زندگانی آینده انسان دارد. مختصات گذشته و مشخصات آینده کدام است.

بنابراین، کتاب آینده اثربخش، با نگرش و رویکرد تفکر اثربخش و اندیشه ورزی اثرگذار به مسائل و موضوعات واقعی و عینی زندگی انسان می پردازد، در واقع، کتاب آینده اثربخش، به اثر و نقش، اندیشیدن و خردورزی و چگونه کوشیدن آگاهانه برای آینده می اندیشید؛ یعنی، کتاب آینده اثربخش، کاملا، مسئله محور است. با مسائل انسان و زندگی در آینده پیوند دارد.

گفتنی است، محمدعلی نویدی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس دانشگاه، صاحب آثار و تألیفات متعدد در حوزه تفکر و اندیشه ورزی اثربخش است. از آثار این نویسنده، می توان به کتاب «صدای عقل» و «تفکر اثر بخش» نیز اشاره کرد.

کتاب «آینده اثربخش» با تیراژ 500جلد و با قیمت 37 هزار تومان توسط انتشارات دایره دانش در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: