کد خبر: 39513
تاریخ انتشار: شنبه, 07 ارديبهشت 1398 - 15:07

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری استارتاپ ویکند در نمایشگاه کتاب تهران

منبع : ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری استارتاپ ویکند در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
برگزاری استارتاپ ویکند در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش لیزنا، علی فریدونی گفت: با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اولین بار در سی‌ودومین نمایشگاه

بین‌المللی کتاب تهران، بخش ویژه‌ای برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌ی صنایع خلاق فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: این بخش از نمایشگاه با هدف توسعه‌ی اقتصاد فرهنگ بنیاد، کمک به تقویت زیرساخت‌های حمایتی و تشویقی درجهت کسب و کارها و کارآفرینی فرهنگی و تسهیل و نو کردن خدمات عمومی در جهت دسترسی مخاطبان به محتواهای صنعت نشر و در نتیجه رونق آن برگزار می‌شود.

 دبیر جایزه فیروزه اعلام کرد: تعداد 52گروه استارتاپی مورد پذیرش قرار گرفت که از این میان، 38 استارتاپ فعال در بخش نمایشگاهی حضور دارند. وی ادامه داد: همچنین 16 استارتاپ در حوزه‌ی نشر و کتاب در این بخش نمایشگاهی حضور دارند. این گروه سعی دارند بتوانند با استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری نوین دنیای امروز و بهره‌مندی از فناوری‌های نوظهور با ترکیبی از تکنیک‌های خلاق، به‌روز، جذاب و روش‌های نوآورانه بتوانند فضای ارتباطی میان ناشران و مخاطبان عمومی یعنی مردم را تسهیل کنند. این استارتاپ‌ها می‌توانند کمک شایانی در جهت تلطیف و نوسازی ابزارها و خدمات حوزه‌ی مطالعه، کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه‌ی مطالعه داشته باشند.

علی فریدونی درباره ویژگی‌های استارتاپ‌ها گفت: ویژگی‌هایی چون ایده‌محوری، سریع و چابک بودن، آشنایی با تحولات و نوآوری‌های روز جامعه و نزدیک بودن به ذائقه‌ی مخاطب مردمی درمیان استارتاپ‌ها باعث می‌شود که این گروه‌های کوچک کسب و کاری بتواند نقش اساسی در رونق ملی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند.

وی ادامه داد: محورهای فعالیت استارتاپ‌های حاضر در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران شامل نشر دیجیتال، خدمات و سرویس، بازی و سرگرمی، بازی رایانه‌ای، رسانه‌های دیداری و شنیداری مانند پادکست، گردشگری فرهنگی، فناوری‌های نو مانند واقعیت افزوده و ...می‌شود. همچنین در روزهای نمایشگاهی، برنامه‌های جانبی و مسابقات ویژه‌ای در نظرگفته شده است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که با استارتاپ‌ها، زمینه‌های کاری آنها، محصولات، ایده‌ها و دستاوردهایشان آشنا شوند.

 دبیر جایزه فیروزه در پایان خاطر نشان کرد: در بخش استارتاپ‌های نمایشگاه، فضایی نیز جهت ارتباط استارتاپ‌های نوپا با ناشران بزرگ کشور فراهم شده است تا بتوانند با آنها گفتگو و مذاکره کرده، از

دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها مطلع گردند و از ظرفیت‌های خود در جهت کمک به رفع این نیازها بهره بگیرند. 

وی افزود:‌  همچنین در روزهای پایانی نمایشگاه، بزرگترین «استارتاپ ویکند» نمایشگاه کتاب تهران در روزهای چهارشنبه تا جمعه (11 تا 13 اردیبهشت ماه) برنامه‌ریزی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در مدت سه روز در کنار گروه‌های استارتاپی، منتورها و مربیان مطرح قرار بگیرند، ایده‌پردازی کنند و تشکیل تیم بدهند تا مدل‌های کسب و کاری خود را تکمیل نمایند.  

در روز پایانی رقابت استارتاپ ویکند، ایده‌های نهایی در حضور داوران ارائه می‌شود که علاوه بر تقدیر نقدی از استارتاپ‌ها و ایده‌های برگزیده، از ایده‌هایی که منجر به تولید اشتغال شوند حمایت‌های آتی صورت خواهد گرفت.  

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر برای حضور در رویداد استارتاپ ویکند نمایشگاه می‌توانند به دبیرخانه‌ی جایزه‌ی فیروزه در غرفه‌ی گذر خلاقیت واقع در طبقه دوم رواق شرقی، انتهای سالن ناشران دیجیتال، بخش استارتاپ‌ها مراجعه کرده و از برنامه‌های روزانه‌ی این بخش مطلع شوند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: