کد خبر: 39525
تاریخ انتشار: شنبه, 07 ارديبهشت 1398 - 18:41

داخلی

»

اخبار کتاب

برنامه‌های «یزد، پایتخت کتاب ایران» در نمایشگاه کتاب اعلام شد

منبع : ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
 شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران حضور فعالی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارد و به مدت هشت روز برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.
برنامه‌های «یزد، پایتخت کتاب ایران» در نمایشگاه کتاب اعلام شد

به گزارش لیزنا، غرفه‌ یزد در روز جمعه (6 اردیبهشت ماه) برنامه‌های «معرفی طرح نخستین باغ کتاب دانشگاهی کشور»، «معرفی کتابخانه گردشگر» و «رونمایی از کتاب» را در غرفه یزد برگزار کرد. برنامه‌های «اجرای طرح کاروان دانایی»، «قرار دانایی»، «معرفی کتاب» و «بررسی آثار نویسندگان یزدی» از برنامه‌های روز شنبه (7 اردیبهشت ماه) غرفه‌ یزد است.

همچنین، روز یکشنبه (8 اردیبهشت ماه) برنامه‌هایی همچون؛ «شاهنامه‌خوانی»، «پرده‌خوانی»، «معرفی کتاب»، «معرفی برنامه‌های ابرکوه، نامزد پایتخت کتاب ایران سال 1399» و «رونمایی و نقد و بررسی کتاب فرهنگ‌نامه یزد» برگزار می‌شود.

روز دوشنبه (9 اردیبهشت ماه) برنامه‌های «قصه‌گویی با گویش محلی» و «رونمایی از کتاب رویای بزرگ» و روز سه‌شنبه (10 اردیبهشت‌ ماه) برنامه‌هایی از قبیل؛ «معرفی و برنامه‌های شهر یزد در روز یزد» و «نشست بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های یزد میراث جهانی برای پایتختی کتاب در جهان در سال 1400» برگزار خواهد شد.

 روز چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) برنامه‌ «نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع احیای جغرافیای فرهنگی یزد» در غرفه برگزار می‌شود. روز پنج‌شنبه (12 اردیبهشت ماه) برنامه‌هایی چون؛ «نمایشنامه‌خوانی»، «کتاب تاثیرگذار من» و «یک داستان تازه یک استکان چای تازه» برگزار خواهد شد. روز جمعه (13 اردیبهشت ماه) برنامه‌های «کتاب و وحدت ادیان» و «معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد، شهر میراث جهانی» از برنامه‌های مهم پایتخت کتاب ایران است.

اختتامیه مراسم شهر یزد نیز شنبه (14 اردیبهشت ماه) با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان یزد برگزار می‌شود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: