کد خبر: 39605
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 16:45

داخلی

»

اخبار کتاب

گرگ بیابان؛ وصول به مقام منیع انسانی

منبع : لیزنا
کتاب «گرگ بیابان» رمانی از نویسنده مشهور آلمانی، هرمان هسه است که کشف حقیقت و حرکت به سوی عالم بالا را به تصویر می‌کشد.
گرگ بیابان؛ وصول به مقام منیع انسانی

به گزارش خبرنگار لیزنا،کتاب «گرگ بیابان» اثر هرمان هسه با ترجمه کیکاووس جهانداری توسط انتشارات علمی و فرهنگی به تازگی به چاپ پنجم رسیده است.

کتاب «گرگ بیابان»  به نوعی گوشه‌هایی از  زندگی شخصی نویسنده را نشان می‌دهد. در انتهای کتاب آمده است: این داستان سرگذشت مرد اندیشمندی است که از خود و محیط پیرامون خود در رنج است؛ شوقی آتشین برای وصول به مقام منیع انسانی و کشف حقیقت او را به تکاپو می‌اندازد، تمدن صوری فعلی و نتایج آن را به باد انتقاد می‌گیرد و ایمان به حقیقت و انسانیت را در زندگی دلیل راه آدمی می‌داند. در سراسر کتاب کششی به سوی بالا مشهود است.

درباره نویسنده

هرمان هسه، شاعر و نویسنده آلمانی یکی از نویسندگان پرطرفدار قرن بیستم محسوب می‌شود. در آثار او همزادی روح و طبیعت دیده می‌شود و کاوش‌های عالم روحانی را در مباحث اصلی آثارش قرار داده است. اکثر شخصیت‌های داستان‌های هسه افرادی پریشان حال هستند که به دنبال هویت و ارزش‌های وجودی خود می‌گردند. کتاب‌های او بسیار مورد توجه مترجمان ایرانی قرار گرفته است و تاکنون آثار مختلفی از او در ایران چاپ شده است.

استعداد نویسندگی و شکوفایی اندیشه‌های انسان مداری هسه باعث شد که او به دریافت جایزه نوبل ادبیات نائل آید. «زیرچرخ»، «سیدارتا»، «گرترود»، «سفر به شرق» و «بازی تیله‌های شیشه‌ای» از مهمترین آثار او محسوب می‌شود.

گرگ بیابان    

کیکاووس جهانداری، مترجم کتاب در ابتدا درباره این کتاب می نویسد: «گرگ بیابان سرگذشت هنرمند عصر ماست که از دست خود و روزگار بی بند و بار در رنج است. مشکلات و دردهایی که طبایع هنرمند در مراحل گوناگون زندگی با آن رو به رو هستند، در این کتاب گاه به صورتی دردناک و آتشین و گاه به نحوی ملایم و معتدل توصیف شده‌اند. انتخاب چنین موضوعی در ادبیات آلمانی سابقه فراوان دارد. رنج هنرمند مظهر رنج‌هایی می‌شود که به همه مردم نازک طبع و حساس تحمیل شده است. شکنجه‌های روحی که او تحمل می‌کند، فقط رؤیاها و تخیلات بیمار گونه فرد تنهایی که به بیماری روحی دچار است نیست، بلکه این مشقات ادعانامه‌ای است برای این روزگار. گرگ بیابان از نظر ظاهر، مرد آرام و آراسته‌ای است که حدود 50 سال دارد و راه خود را در میان شهرهای بزرگ گم کرده است.»

گرگ بیابان مهمترین اثر هرمان هسه در زمینه تحلیل روح محسوب می‌شود. کتاب دارای سه بخش است؛ در بخش اول به عنوان مدخل درباره شخصیت اصلی داستان توضیح می‌دهد، در بخش دوم و سوم پس از پرداختن به یادداشت‌های هاری هالر، شخصیت اصلی کتاب، داستان اصلی آغاز می‌شود. در این اثر مسیری که انسان باید برای خودشناسی بپیماید، ترسیم شده است. شخصیت اصلی داستان با ابراز انزجار از تمدن مدرن خود را از جامعه کنار کشیده است و مانند گرگی به تنهایی زندگی می‌کند. موضوع اصلی کتاب در مذمت خودکشی است.

«گرگ بیابان» جزء 1001 کتابی است که پیش از مرگ باید خوانده شود. هرچند نباید این نکته را هم از یاد برد که هر کتابی مخاطب خاص خود را دارد.   

 کتاب «گرگ بیابان» اثر هرمان هسه با ترجمه کیکاووس جهانداری توسط انتشارات علمی و فرهنگی به تازگی به چاپ پنجم  رسیده است. این کتاب با شمارگان 2هزار نسخه و به قیمت 10هزار تومان به فروش می‌رسد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: