کد خبر: 39617
تاریخ انتشار: شنبه, 21 ارديبهشت 1398 - 11:02

داخلی

»

اخبار کتاب

دانستنی‌هایی درباره تغذیه سالم در کتاب «چی بخوریم؟ چی نخوریم؟»

منبع : لیزنا
انتشارات قدیانی کتاب « چی بخوریم؟ چی نخوریم؟» تألیف «محترم ضرغامی» را در نوبت چاپ دوم منتشر کرد .
دانستنی‌هایی درباره تغذیه سالم در کتاب «چی بخوریم؟ چی نخوریم؟»

به گزارش لیزنا، کتاب «چی بخوریم؟ چی نخوریم؟» دربردارنده دوازده بخش نظیر «اجزای تشکیل دهنده مواد غذایی»، «آنتی اکسیدان‌ها چه هستند؟»، «شش گروه مواد غذایی»، «انواع رژیم‌های غذایی»، «چاقی چیست؟»، «لاغری چیست؟»، «رژیم غذایی در بیماری‌ها»، «خواص خوراکی‌ها»، «خواص آب برخی میوه‌ها و سبزی‌ها» و «جدول‌ها» است.

 نویسنده در مقدمه این کتاب نوشته است: طی سال‌ها تجربه و مطالعه و تحقیق در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران، اهمیت این علم را در کنترل بیماری‌ها و حفظ سلامت انسان مشاهده کردم و به تجربه دیدم که راهنمایی مادران در تغذیه اطفال بیمارشان و نیز راهنمایی بیماران بزرگسال تا چه حد می‌تواند در بهبود و حفظ سلامت آنها موثر باشد. خوشبختانه هر ساله این دانش وسیع‌تر می‌شود و نقش آن در بهبود و پیشگیری بیماری‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 غذا عاملی مهم برای ادامه حیات انسان‌ها است. کمبود غذا و سوء تغذیه و همچنین مصرف غذاهای اضافه و چاقی از معضلاتی است که توجه متخصصان تغذیه را به خود جلب کرده است.

اکثر بیماری‌ها مثل بیماری‌ها قلبی_ عروقی (آتروسکلروز)، بیماری‌های کبدی، دیابت، فشار خون، نقرس و سکته‌های مغزی بر اثر تغذیه غلط به وجود می‌آیند. رعایت رژیم غذایی صحیح در کنار درمان دارویی در بهبود بیماران نقش بسیار موثری دارد.

انتشارات «قدیانی» کتاب «چی بخوریم؟ چی نخوریم؟» تألیف «محترم ضرغامی» را در نوبت چاپ دوم، 159 صفحه و با قیمت 18000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: